NUFFNANG ADS

CARA MAKAN CAROTOMAX SHAKLEE

4:05:00 PM

Assalammualaikum..

Bila cakap penjagaan mata, ramai yang akan cakap. Makan je lobak merah memang bagus utk mata. Yup memang betul bagus untuk mata tetapi dengan pengambilan lobak merah yang keterlaluan akan mengundang penyakit lain. Muka bertukar wrna oren, pernah terjadi di luar negara.Menurut pakar, jumlah kerotin yang berlebihan tidak memberi kesan serius terhadap kesihatan. Tetapi akibat sistem imunisasi yang terlalu lemah, ia boleh memudaratkan jika dia tidak mengambil vitamin A setiap hari.


CAROTOMAX adalah campuran unik alpha-carotene, astaxanthin, beta-carotene, lutein, lycopene, and zeaxanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.




Apa itu Carotenoid

Carotenoid adalah pigmen yang membentuk warna sayur-sayuran. Ia memberi warna oren kepada carrot, tomato dan sebagainya.

Fungsi dan kebaikan Carotenoid

1. Melindungi sel daripada kesan pemusnahan oleh radikal bebas
2. Sumber Vitamin A terbaik
3. Meningkatkan sistem imunisasi
4. Membetulkan fungsi organ tubuh

Dalam CarotoMax mengandungi karotenoid menyamai dengan:



Beta Karotena Sama dengan 102 porsi Pisang
Lycopena sama dengan 714 porsi Aprikot
Lutein dan Zeaxanthin sama dengan 285 porsi pink grapefruit
Alpha karoten sama dengan 89 porsi Raspberi

Fungsi Beta Karoten

1. Bantu pertumbuhan dan memulih sel-sel badan.
2. Kekalkan penglihatan malam – rabun malam.
3. Kekalkan kesihatan kulit dan selaput membran seluruh badan – mata hitam, penghadaman
4. Bertindak sebagai antioksidan, cegah kanser.
5. Menyokong fungsi kuatkan sistem pertahanan badan,
6. Bantu cegah masalah asma, dan paru-paru.
7. Bantu cegah pembentukan ketumbuhan ‘tumor’
8. Menyokong fungsi pertumbuhan dan pembiakan.

Khasiat Beta-Karoten:

1. Awet muda
2. Rabun malam
3. Gastrik
4. Masalah kulit
5. Lelah
6. Jeragat

Peringatan!!!!!!

Vitamin A tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati. Dalam kata lain, ianya boleh menjadi toksik sekiranya diambil berlebihan.

Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk provitamin A, yang mana HANYA akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja. Jadi tiada kes Vitamin A tersimpan dan menjadi toksik seterusnya membahayakan kesihatan.

Caratomax Shaklee diperlukan oleh:-

  • Semua peringkat umur yang inginkan kesihatan menyeluruh
  • Kanak-kanak (12 tahun ke atas), remaja, atau pun orang dewasa yang tidak sempat/mampu mengamalkan diet seimbang
  • Mereka yang tidak dapat mengambil jumlah hidangan buah-buahan dan sayuran yang secukupnya setiap hari dan terdedah kepada ancaman radikal bebas.

AMARAN!

Tidak boleh diambil oleh ibu mengandung. Pengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.

Cara makan Caratomax Shaklee

  • untuk pemeliharaan kesihatan : 1 atau 2 kapsul, dimakan 2 kali sehari (selepas makan)
  • untuk penyakit mata, semas rawatan penyakit : 2 kapsul , 2 kali sehari (slepas makan)

Testimoni Caratomax Shaklee




Nak order? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

You Might Also Like

18 comments

  1. Info yang menarik. Carotomax mmg sangat berkesan untuk mata kan?

    ReplyDelete
  2. Nak tanya, semasa penggunaan Carotomax.
    Pengguna cermin mata perlu mengurangkan penggunaan cermin mata (niat mendidik mata untuk tidak terlalu bergantung kepada cermin mata) atau pakai seperti biasa??

    Tolong jelaskan. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh pakai seperti biasa. tapi nak lebih nampak kesan die dalam masa 1minggu lihat perubahan tanpa memakai cermin mata

      Delete
  3. kalau orang ada kencing manis boleh ambl caratomax x

    ReplyDelete
  4. Untuk kanak-kanak 7 tahun bole makan x carotomax ni...?

    ReplyDelete
  5. Untuk kanak-kanak 7 tahun bole makan x carotomax ni...?

    ReplyDelete
  6. nak tanya cara memakan carotomax ni ,nak kena telan ke atau kena kunyah

    ReplyDelete
  7. Untuk rabun silau makan 2x sehari bolehkan??

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. RM74 sebotol belum termasuk pos...boleh trus klik pada order now tu atau whatsapp saya 0174636210

      Delete
  9. cotomax nih bguih..tp alahai..sikit sgt..30 bjik ja..kalau mcm 2 bjik 2 kali sehari xsmpai sbulan..sbtol mkn bkn nk jalan lagih.harga 77 ringgit..mna nk mampu..hummm

    ReplyDelete

Followers

GMBM BLOGGER

GMBM BLOGGER