RESEPI SAMBAL IKAN KELI SEDAP

11:23:00 PM

Assalammualaikum...

Minggu lepas suami ada ambil beberapa ekor ikan keli kat rumah mak mertua Ida. Bapa mertua Ida la ada bela ikan keli dengan talapia. Kebetulan en suami suruh buat sambal ikan keli, Ida kata boleh buat tapi siang dulu ye ikan tu...hehehe.Tak pandai nak siang ikan keli,leceh....Okeh
resepi sambal ikan keli sedap ni Ida main campak-campak je. 



RESEPI SAMBAL IKAN KELI SEDAP

Bahan-bahan
  • ikan keli yang telah digoreng
  • cili merah
  • cili padi
  • bawang merah
  • bawang putih
  • cili boh
  • air asam
  • garam
  • gula
Cara-cara:

1. Tumis bahan kisar (bawang merah,bawang putih,cili merah dan cili padi).
2. Masukkan sedikit cili boh. Tumis sehingga garing dan naik minyak.
3. Masukkan gula dan garam. 
4. Masukkan air asam.
5. Tumis dan gaul bila agak-agak kering.
6. Gaul sekali dengan ikan keli yang telah digoreng.
7. Dah siap dimakan.

Nasib la en suami puji sedap katanya. Ok la tu campak-campak pun sedap.hehehehe

SELAMAT MENCUBA!

You Might Also Like

9 comments

  1. selamat malamm :) syira jenjalannn sini sementara cuti midsem..hehee

    ReplyDelete
  2. As salam..wah nampak menyelerakan..dulu sy tak brapa suke ikan keli..nk pegang pon geli..gara2 encik somi punya febret..knala paksa rela utk sukekn ikan keli ni..huhu..

    ReplyDelete
  3. Sedapnya kak. Favourite ena ni, tambahan kalau keli tu digoreng gareng. Perghhhh. Nanti nak try buat, selama ni beli kat kedai je.

    ReplyDelete

Followers

TRAVEL DESTINATION

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)

GRUP MAMA BLOGGERS MALAYSIA (GMBM)