KENAPA PERLU FOLLOW UP CUSTOMER?

Assalammualaikum...

Khas mereka yang berbisnes

Sebenarnya banyak cara utk pikat hati customer supaya berterusan beli dengan kita..

Salah satunya ialah follow up..




Ramai peniaga yang suka tinggalkan benda ni..anggap tak penting..

Tapi kan..bila kita berniaga ni kita mesti followup utk tahu perkembangan customer..apa kesan selepas pengambilan produk..di situ la kita boleh jadikan testimoni

Ada customer pernah mengadu pd ida..ada seller jenis suka lepas tangan..biarkan kita terpingga2 sebab itu la ada je customer yg beli dengan orang lain tapi mntk konsultasi dengan orang lain

Bukan sikit tau tapi banyak..sebabnya ida pun pernah dapat banyak orang mesej ida mintak konsultasi sedangkan diorang bukannya beli dari Ida..

Bila customer selesa dengan kita..boleh berbual mesra..sebagai kawan..die pun berpuas hati dengan perkhidmatan kita thatway diorang akan repeat order dengan kita

Nasihat ida pada peniaga..pegang tanggungjawab utk berikan khidmat terbaik pada customer..jgn lepas tangan..sian la pada seller lain yang kena konsultasi customer korang....

Post a Comment

0 Comments