Showing posts with label CARATOMAX SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label CARATOMAX SHAKLEE. Show all posts

Sunday, January 22, 2017

SUPPLEMENT UNTUK PENJAGAAN MATA DARI RABUN DAN SILAU

Assalammualaikum...

Sebelum ini Ida dah pernah ceritakan pasal Carotomax ni. Supplement untuk penjagaan mata yang sihat. Kali ini Ida nak ceritakan serba sedikit bagaimana Carotomax ni bertindak membantu masalah mata rabun, silau dah sebagainya.




Carotomax adalah campuran unik alpha-carotene, astaxanthin, beta-carotene, lutein, lycopene, and zeaxanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.




Image result for carotomax


Carotenoid? Apa fungsi die tu?

Fungsi dan kebaikan Carotenoid

1. Melindungi sel daripada kesan pemusnahan oleh radikal bebas
2. Sumber Vitamin A terbaik
3. Meningkatkan sistem imunisasi
4. Membetulkan fungsi organ tubuh





Secara ringkasnya Carotomax shaklee ni direka khas untuk membantu :

- Mempertingkatkan penglihatan dengan menghasilkan 'visual ungu' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. 

- Membantu mengurangkan masalah mata yang rabun dan kering.

- Membantu mengurangkan penyakit katarak dan glaucoma.


- Membantu mengatasi kelesuan mata akibat mengadap komputer dan smartphone terlalu lama.

- Membantu mengurangkan masalah mata lebam 'eye bag' gegelung lebam di bawah mata.

- Melindungi lapisan luar kornea mata.

- Sangat bagus untuk mereka yang kerap menggunakan komputer.

Bagaimana ia bertindak untuk masalah rabun dan silau?




Carotomax ni membantu menjadikan retina mata kita lebih sihat sebab itu la masalah rabun dan silau dapat dikurangkan. Di mana Carotomax ni mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata sihat, kulit dan membran mukosa.

Kalau tidak takkan sampai ada orang boleh borong sampai 15 botol tau sebab Carotomax ni. Peh...terkejut mak...






Jadi sesiapa yang nak mata yang sihat atau ada yang nak kurangkan power rabun mata tu boleh la cuba Carotomax shaklee ni. Insyaallah berbaloi.

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, January 17, 2016

TESTIMONI CARATOMAX SHAKLEE,ADA MASALAH RABUN MATA?

Assalammualaikum,..

Masalah rabun mata ni adalah biasa berlaku pad sesiapa pun tak kira peringkat umur .Anak kecil yang belum bersekolah pun berisiko untuk alami masalah rabun mata ni. Bila berlaku masalah rabun mata ni dengan secara automatiknya korang kena la pakai kaca mata.



Rabun mata ni ada 2 jenis iaitu rabun jauh dan rabun dekat. Rabun jauh tak diketahui puncanya tetapi salah satunya adalah faktor keturunan dan ada juga orang kata sebab terlalu membaca dalam keadaan terlalu dekat. Manakala rabun dekat pula selalunya berlaku pada orang yang berusia di mana ia terlalu fokus untuk melihat sesuatu objek.


Banyak cara yang boleh dilakukan untuk selesaikan masalah rabun ni selain dengan memakai kaca mata iaitu dengan memakai kanta lekap atau rawatan laser yang kos nya sangat tinggi.


Bagaimana Caratomax Shaklee membantu untuk mempertingkatkan penglihatan?

Ini kerana ia akan menghasilkan 'ungu visual' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ini akan mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat,mata kering,kelesuan mata, glaucoma,katarak dan banyak lagi.


TESTIMONI CARATOMAX SHAKLEE



Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293


*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, December 3, 2015

7 TIPS MENGGUNAKAN KANTA LEKAP DENGAN BETUL

Assalammualaikum...

Zaman semakin canggih anak muda semakin ingin menjaga penampilan diri supaya tak nampak macam ketinggalan zaman.Tapi tak semestinya bergaya dengan jenama yang mahal cukup la sekadar asal nampak kemas dan menarik.


Kanta lekap atau 'contact lens' memang menjadi trend terkini. Masing-masing nak bagi nampak warna mata yang cantik dan ada pakai sebab dah rimas nak berkaca mata. Ini ada 7 tips meggunakan kanta lekap dengan betul.

7 TIPS MENGGUNAKAN KANTA LEKAP DENGAN BETUL

1. Cuci tangan.


Kalau masa sebelum makan pun korang akan cuci tangan begitu juga sebelum pakai kanta lekap sila la cuci tangan tu sebersihanya dengan air yang bersih. Ini untuk elakkan dari bakteria jahat yang melekat pada tangan. Selepas cuci jangan pula lupa keringkan dengan kain atau tisu yang bersih.

2. Cuci kanta lekap dengan pencuci khusus untuknya.


Bila menggunakan kanta lekap ni mesti ada pencuci yang khas untuk mencucinya. Pastikan korang mencuci kanta lekap selepas menggunakannya supaya hindar dari sebarang habuk dan kuman.

3. Pastikan kanta lekap dibahagian yang betul.


Letakkan kanta lekap di jari telunjuk dan pastikan ianya di bahagian yang betul dan tidak terbalik. Bahagian kanta lekap yang betul adalah apabila kanta lekap berbentuk melengkung seperti mangkuk, jika kanta lekap pada bahagian tidak seperti tersebut maka ianya adalah di bahagian yang salah.

4. Letak kanta lekap pada posisi anak mata perlahan-lahan.


Pastikan korang berhadapan dengan cermin dan gunakan jari telunjuk untuk meletakkan kanta lekap di bahagian anak mata. Tarik kelopak mata bahagian atas jika perlu untuk membuka mata dengan lebih luas. Kalau mata sepet kena la tarik kelopak mata kan.hehehe

5. Jangan guna kanta lekap tamat tempoh.


Kanta lekap juga mempunyai tarikh luputnya sendiri. Ini bermakna pastikan kanta lekap anda dalam jangka masa yang masih boleh digunakan. Buang serta merta jika kanta lekap korang sudah tamat tempoh.

6. Pakai cermin mata gelap pelindung sinaran UV.


Kanta lekap ni lebih sensitif dengan sinaran cahaya matahari. Jadi nasihat Ida kalau berasa di bawah sinaran matahari yang terik, pastikan pakai cermin mata gelap.

7. Jangan guna kanta lekap terlalu lama.


Ia sangat penting untuk memastikan yang korangtidak memakai kanta lekap dengan terlalu lama atau tidak lebih dari 10 jam kerana jika terlalu lama ia boleh membuatkan mata merasa pedih dan ia boleh merosakkan mata. Ini kerana ia dikhuatiri habuk yang melekat pada mata boleh terkumpul banyak dan mengakibatkan sakit mata.


Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, May 31, 2015

8 TIPS PENJAGAAN MATA,ELAK DAPAT MASALAH RABUN MATA

Assalammualaikum

Mata adalah salah satu daya penarik kaum wanita mahupun lelaki. Kalau perempuan mau kena pakai spek hitam sepanjang masa bila mata dah jadi macam mata panda. Malah majoriti orang sekarang dah ramai pakai cermin mata sebab ada masalah rabun mata.


Kalau tengok mata artis Malaysia atau Korea cantik bersinar je kan. Malah kurang antara merekan yang pakai cermin mata. Di sini Ida kongsikan 8 tips penjagaan mata untuk korang.

8 TIPS PENJAGAAN MATA


1. Tidur yang secukupnya
Semestinya kita ni memang tak cukup tidur kan. Lebih-lebih lagi bagi ibu-ibu surirumah sepenuh masa yang bekerjaya ni. (WAHM). Sebaiknya tidur 6-8jam sehari untuk elakkan dari mata lesu.tidak bermaya dan menyebabkan eyebag.


2. Minum air secukupnya
Disamping untuk kesihatan dan kecantikan.Minum air secukupnya sebanyak 8 gelas sehari atau 1 liter juga bagus untuk penjagaan mata. Ini kerana air berfungsi sebagai pelarut,penyejuk,pelincir dan agen pengangkut nutrien ke seluruh badan. Malah ia elakkan kulit berkedut dan kering.

3. Bersihkan mata dari solekan
Selain kulit membersihkan solekan pada mata juga penting. Takkan tidur pun nak pakai makeup kan. Bersihkan betul-betul dan elakkan ada bahan kimia meresap dalam mata.


4. Jaga pemakanan.
Banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran. Sayur hijau seperti bayam dan cekur manis mengandungi lutein yang baik untuk mata. Sayuran kuning kemerahan seperti lobak,keledek dan tomato mengandungi Vitamin A yang tinggi yang dikenali sebagai retinol yang membantu membina pigmen untuk penglihatan waktu malam. Dan Vitamin C pula untuk pembentukan kolagen bagi menganjalkan kulit di sekeliling mata.

5. Lindungi mata dari sinaran matahari
Sinaran matahari yang berlebihan akan menyebabakan katarak dalam amaun yang tinggi dan merosakkan kornea,kanta,dan selaput retina mata. Elakkan membeli cermin mata hitam yang murah di pasar malam kerana tidak dilapisi lapisan untuk lindungi dari sinaran UV.


6. Senaman
Sebenarnya senaman juga sangat bagus untuk mata. Ini kerana mata kita akan bergerak ke kanan dn ke kiri,atas dan bawah dalam 5 kitaran dalam masa 1 minit. Bagus terutama yang menghadap komputer seharian macam blogger seperti kita ni.heheheh

7. Cara tradisional
Kita juga boleh je try cara tradisional dengan menggunakan timun..uncang teh dan ais.

8. Surah amalan
Selain semua di atas kita boleh jadikan surah di dalam Al-Quran untuk penjagaan mata. Surah yang diamalkan surah Qaf ayat 22


rujukan: http://www.myhealth.gov.my/




Carotomax Shaklee adalah campuran unik alpha-carotene, astaxanthin, beta-carotene, lutein, lycopene, and zeaxanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.



Dalam CarotoMax mengandungi karotenoid menyamai dengan:

Beta Karotena Sama dengan 102 porsi Pisang
Lycopena sama dengan 714 porsi Aprikot
Lutein dan Zeaxanthin sama dengan 285 porsi pink grapefruit
Alpha karoten sama dengan 89 porsi Raspberi


Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya
.

Sunday, December 21, 2014

UBAT RABUN MATA,RISAU POWER SEMAKIN TINGGI,KENA TUKAR SPEK BARU,APA NAK BUAT?

Assalammualaikum..

Rasanya ramai rakyat di Malaysia ni ada masalah rabun mata kan? Tambah dengan mata silau lagi. Kita akan cari ubat rabun mata ni bila masalah rabun ni mula terganggu. Power semakin meningkat, malah kita tak boleh nak tinggalkan kaca mata even mandi pun nak kena pakai. Leceh kan.


Ida sendiri ada masalah rabun mata ni tapi bukan tahap kritikal la. Ida pakai time depan laptop je. Masa study dulu, time ade kelas je. Habis kelas memang tak pakai langsung. Suami pun ada masalah rabun tapi kurang, die lebih pada silau. Silau suami memang tinggi.

UBAT RABUN MATA:CARATOMAX SHAKLEE



Kenapa kita memerlukan Vitamin A @ Carotomax ini?

Carotomax aka vitamin A ini secara umumnya boleh membantu:-

  • kesihatan retina mata → mengurangkan rabun 
  • kesihatan tulang 
  • kesihatan tisu kulit → patutlah Che Lin cakap jeragat dia semakin hilang! 
  • pembentukan sel darah putih dan sel darah merah 
  • pembentukan membran mukus 
  • mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat 
Dengan kehadiran vitamin A, dapat membantu meningkatkan kesihatan tisu kulit dan membran mukus badan kita yang mana kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit dari luar. 

Selain daripada itu, vitamin A juga membantu dalam pembentukan sel darah putih yang turut membantu memberi pertahanan dalam badan dari jangkitan sebarang penyakit yang tidak diiingini. 


5 JENIS KARATENOID YANG BERKHASIAT



1. Purata pengambilan karotenoid, lutein, lycopena, dan beta karotena adalah 8mg setiap hari manakala Caratomax membekalkan lebih 13mg karatenoid yang paling berkahasiat.

2. Membantu mengekalkan kesihatan badan secara umumnya dalam jangkamasa panjang serta kesihatan mata,jantung, kulit,paru-paru,prostat, dan serviks secara khasnya.

3. Menguatkan sistem imun.

4. Biasanya disimpan dalam organ-organ tubuh kerana ia bersifat larut dalam lemak.

5. Mengandungi ekstrak yang unik seperti tomato,ekstrak biji benih anggur,ekstrak brokoli bertunas,minyak jagung,minyak palma, dan marigold.

Testimoni Caratomax Shaklee




Norliza Ibrahim

Pg td bgun tdo tgk jam dinding..eh2 asal senang je tgk jam nmpk clear je..sllu nye samar2..
Mule2 igtkn terlupa buka lens sblm tdo smlm..
Tgk2 lens ada dlm bkas..
Then bru trigt..CARATOMAX..!!
Yes...die punye keje kot..
Bru smggu lbh ambil tu pun kdg2 skip sbb trlupa..

Pastu g kt tv tgk tgk dr jarak yg sllu sy tgk...yes..more clear!!

Ya Allah bestnye...xsbr nk check tahap rabunku ini...hrap2 boleh trs improve n klau blh dh xnk pkai lens.

Alhmdulillah..saya mmg brusaha nk baiki rabun..thats y sya ambil vitamin caratomax ni...


Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293


*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, October 27, 2014

UBAT SAKIT MATA YANG BERKESAN

Assalammualaikum..

Ada macam-macam jenis sakit mata. Sama ada buta, rabun atau silau. Jika korang mengalami salah satu simptom seperti di bawah, cepat-cepat la amalkan ubat sakit mata Caratomax Shaklee mulai sekarang.



SIMPTOM-SIMPTOM SAKIT MATA

  • Mata semakin kabur dan power cermin mata semakin meningkat.
  • Mata anda silau pada waktu malam atau cahaya terang
  • Mengalami kencing manis yang tinggi. Mereka yang mempunyai kencing manis yang tinggi boleh membawa kesan buruk kepada mata. Mungkin boleh menjadi buta.
  • Penting bagi mereka yang berkerja dengan komputer sepanjang masa.

UBAT SAKIT MATA YANG BERKESAN

Caratomax Shaklee mengandungi fitokimia semulajadi yang sangat penting untuk mata, kulit, dan membran mukosa. Fitomia ialah :

  1. Alpha Carotene dan Beta Carotene - berfungsi memelihara kesihatan mata ,penting untuk penglihatan malam dan menghalang degenerasi penglihatan.
  2. Lycopene - bersifat anti oksidan dan menghalang penuaan organ.
  3. Astaxanthin - melindungi kerosakan oksidasi kolestrol LDL.
  4. Lutein - menyekat katarak, glukoma dan AMD (age related macular disease/penyakit macular berkaitan umur)
  5. Zeaxanthin - melindungi mata dan menuras cahat gelombang biru pendek berbahaya.
TESTIMONI CARATOMAX SHAKLEE




Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210

Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Tuesday, September 2, 2014

CARA MAKAN CAROTOMAX SHAKLEE

Assalammualaikum..

Bila cakap penjagaan mata, ramai yang akan cakap. Makan je lobak merah memang bagus utk mata. Yup memang betul bagus untuk mata tetapi dengan pengambilan lobak merah yang keterlaluan akan mengundang penyakit lain. Muka bertukar wrna oren, pernah terjadi di luar negara.Menurut pakar, jumlah kerotin yang berlebihan tidak memberi kesan serius terhadap kesihatan. Tetapi akibat sistem imunisasi yang terlalu lemah, ia boleh memudaratkan jika dia tidak mengambil vitamin A setiap hari.


CAROTOMAX adalah campuran unik alpha-carotene, astaxanthin, beta-carotene, lutein, lycopene, and zeaxanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.




Apa itu Carotenoid

Carotenoid adalah pigmen yang membentuk warna sayur-sayuran. Ia memberi warna oren kepada carrot, tomato dan sebagainya.

Fungsi dan kebaikan Carotenoid

1. Melindungi sel daripada kesan pemusnahan oleh radikal bebas
2. Sumber Vitamin A terbaik
3. Meningkatkan sistem imunisasi
4. Membetulkan fungsi organ tubuh

Dalam CarotoMax mengandungi karotenoid menyamai dengan:



Beta Karotena Sama dengan 102 porsi Pisang
Lycopena sama dengan 714 porsi Aprikot
Lutein dan Zeaxanthin sama dengan 285 porsi pink grapefruit
Alpha karoten sama dengan 89 porsi Raspberi

Fungsi Beta Karoten

1. Bantu pertumbuhan dan memulih sel-sel badan.
2. Kekalkan penglihatan malam – rabun malam.
3. Kekalkan kesihatan kulit dan selaput membran seluruh badan – mata hitam, penghadaman
4. Bertindak sebagai antioksidan, cegah kanser.
5. Menyokong fungsi kuatkan sistem pertahanan badan,
6. Bantu cegah masalah asma, dan paru-paru.
7. Bantu cegah pembentukan ketumbuhan ‘tumor’
8. Menyokong fungsi pertumbuhan dan pembiakan.

Khasiat Beta-Karoten:

1. Awet muda
2. Rabun malam
3. Gastrik
4. Masalah kulit
5. Lelah
6. Jeragat

Peringatan!!!!!!

Vitamin A tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati. Dalam kata lain, ianya boleh menjadi toksik sekiranya diambil berlebihan.

Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk provitamin A, yang mana HANYA akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja. Jadi tiada kes Vitamin A tersimpan dan menjadi toksik seterusnya membahayakan kesihatan.

Caratomax Shaklee diperlukan oleh:-

  • Semua peringkat umur yang inginkan kesihatan menyeluruh
  • Kanak-kanak (12 tahun ke atas), remaja, atau pun orang dewasa yang tidak sempat/mampu mengamalkan diet seimbang
  • Mereka yang tidak dapat mengambil jumlah hidangan buah-buahan dan sayuran yang secukupnya setiap hari dan terdedah kepada ancaman radikal bebas.

AMARAN!

Tidak boleh diambil oleh ibu mengandung. Pengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.

Cara makan Caratomax Shaklee

  • untuk pemeliharaan kesihatan : 1 atau 2 kapsul, dimakan 2 kali sehari (selepas makan)
  • untuk penyakit mata, semas rawatan penyakit : 2 kapsul , 2 kali sehari (slepas makan)

Testimoni Caratomax Shaklee




Nak order? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, February 19, 2014

MASALAH MATA RABUN

Anda rabun??? Carotomax Shaklee vitamin untuk masalah mata rabun

Orang kata jauh perjalanan luas pemandangan. Tapi bagaimana nak luas pandangan kalau masalah rabun menghantui kita? Bahkan ada yang saban tahun terpaksa menambah 'power' speckmata akibat masalah mata rabun yang kronik.
nak bercerita tengtang vitamin A yang dipanggil Carotomax. Secara umumnya Carotomax boleh membantu:
  • kesihatan retina mata - mengurangkan rabun. Jika diamalkan secara konsisten, rabun akan terus pulih! Insyallah
  • kesihatan tulang
  • kesihatan tisu kulit 
  • pembentukan sel darah putih & sel darah merah
  • pembentukan membran mukus
  • mengekalkan sistem imunisasi badan yg sihat!
Kehadiran Vitamin A dapat membantu kesihatan tisu kulit & pembentukan membran mukus badan (kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit) & juga pembentukan sel darah putih atas tujuan yg sama.


Carotomax adalah campuran unik alpha-carotene, astaxanthin, beta-carotene, lutein, lycopene, and zeaxanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.
Apakah carotenoidsCarotenoid adalah pigmen yang membentuk warna sayur-sayuran. Ia memberi warna oren kepada carrot, tomato dan sebagainya.

Apakah fungsi dan kebaikan carotenoid?

1. Melindungi sel daripada kesan pemusnahan oleh radikal bebas
2. Sumber Vitamin A terbaik
3. Meningkatkan sistem imunisasi
4. Membetulkan fungsi organ tubuh

Sumber yang mengandungi carotenoid adalah lobak, kentang, bayam, tomato dan lain-lain sayuran. Cara yang terbaik untuk mengekalkan kandungan carotenoid ialah dengan mengambil sayuran ini TANPA DIMASAK.

FUNGSI LAIN CAROTENOID:
- Mencegah kanser
- Penting untuk pertumbuhan tisu ephithelial seperti kulit, membra di dalam saluran penghadaman, serta
  pernafasan. Tisu ini bertindak sebagai penghalang utama kepada jangkitan penyakit.
- Diperlukan semasa selsema, batuk dan gangguan-gangguan penyakit yang ringan.
- Terlibat dalam penghasilan sperma dan ovum.
- Penting untuk pertumbuhan tulang yang sihat.
- Meningkatkan sistem kekebalan dengan memperbaiki fungsi sel darah putih.
- Membina semula sel-sel yang rosak.
- Melindungi dari rabun malam.
- Menjaga kesihatan mata.
- Merangsang pertumbuhan tulang yang kuat, gigi, gusi serta kulit dan rambut yang sihat serta keihatan umum.
- Digunakan dalam rawatan jerawat, ulcer, bisul, dan sebagainya

Tanda-tanda kekurangan:
- Masalah jerawat
- Hilang lembapan pada kulit, mulut dan rambut
- Tumbesaran terencat
- Masalah tidur dan insomnia
- Kulit yang menebal pada telapak tangan dan kaki
- Masalah rabun malam. 

Jadi kepada mereka yang mengalami masalah2 seperti di atas, saya syorkan mencuba Carotomax. Mana tahu anda serasi dengannya...

SEBARANG PERTANYAAN DAN PESANAN BOLEH HUBUNGI SAYA:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
SMS/WHATSAPP 0174636210
EMAIL: Aqidgirl_88@yahoo.com


Google+ Followers