Showing posts with label DTX COMPLEX SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label DTX COMPLEX SHAKLEE. Show all posts

Thursday, January 14, 2016

10 JENIS MAKANAN TERBAIK UNTUK HATI YANG SIHAT

Assalammualaikm...

Hati merupakan salah satu organ yang sangat penting dalam tubuh badan manusia. Ia mempunyai peranan yang penting terutamanya bagi fungsi berkaitan pencernaan, metabolisma, imuniti dan menyimpan nutrien yang diperlukan oleh tubuh.Malah ia akan merupakan kelenjar untuk merembeskan bahan kimia yang diperlukan di bahagian-bahagian lain. 


Hati yang sihat dapat mengawal komposisi darah, membuang toksin dan menukarkan nutrien yang diserap oleh usus kepada bentuk yang diperlukan oleh tubuh seperti tenaga. Dan menyimpan zat besi, vitamin, dan lain-lain. Ini nak kongsikan 10 jenis makanan terbaik untuk hati yang sihat. 

10 JENIS MAKANAN TERBAIK UNTUK HATI YANG SIHAT

1. Bawang putih


Bawang putih adalah pembersih hati yang mudah untuk dapatkan. Ia membantu mengaktifkan enzim dalam hati yang membantu mengeluarkan toksin. Kandungan alllician dan selenium di dalamnya juga membantu melindungi hati dan mengurangkan kolestrol. Nak lagi 'rare' makan la bawang putih mentah-mentah.hehehhe

2. Grapefruit


Pernah tak dengar 'limau gedang'. Selalu orang Indonesia yang suka sebut. Limau gedang ni merupakan sumber vitamin C yang sangat bagus. Kandungan pektin dan antioksidan membantu membersih hati secara semulajadi. Malah mengandungi glutathione yang membantu meneutralkan radikal bebas dan menyahtoksin hati. Kan selalu baca dalam mana-mana produk kecantikan tentang glutathione ni. Manakala naringenin flavonoid dalam limau gedang membantu memecahkan lemak.

3. Beetroots


Beetroots adalah satu lagi makanan yang bagus untuk membersihkan dan menyokong fungsi hati. Kandungan flavonoid loji dan beta-karotena yang tinggi didalamnya membantu merangsang dan meningkatkan fungsi hati secara keseluruhan. Selain itu, beetroots adalah pembersih darah semulajadi. Memang susah nak dapat, kalau jumpa belilah sedikit dan harga pun boleh tahan la.hehehe

4. Lemon


Lemon juga membantu menyahtoksik hati disebabkan oleh antioksidan D-Limonene yang terkandung didalamnya. Ia membantu mengaktifkan enzim dalam hati sebagai bantuan detoksifikasi. Dan kandungan vitamin C yang tinggi di dalamnya membantu untuk sistem penghadaman dan meningkatkan penyerapan mineral.

5. Teh Hijau

Amalan minum teh hijau setiap hari membantu untuk badan membuang toksin dan lemak dengan lebih baik. Tapi jangan ambil berlebihan pula. Cukupla sekadar 1 cawan setiap hari. 


Satu kajian 2002 yang disiarkan dalam Jurnal Antarabangsa Obesiti mendapati bahawa catechin dalam teh membantu merangsang katabolisme lipid di dalam hati. Ini seterusnya menghalang pengumpulan lemak di dalam hati. Malah ini juga merupakan minuman yang sihat untuk lindungi hati daripada kerosakan bahan-bahan toksik seperti alkohol. 

Dan satu kajian 2009 yang disiarkan dalam Punca Kanser dan Kawalan, orang yang minum teh hijau mempunyai risiko yang rendah untuk mendapat kanser hati.

6. Avokado

Buah avokado agak mahal dan jarang didapati di pasaraya. Buah avokado ini sebenarnya mengandungan bahan kimia yang kuat dan mengurangkan kerosakan hati. 


Satu kajian 2000 oleh American Chemical Society. Buah ini kaya dengan glutathione, sebatian yang diperlukan oleh hati untuk membersihkan toksin berbahaya dan berfungsi dengan baik. Malah ia membantu mengurangkan kolestrol jahat. 

7.Kunyit

Kunyit sangat mudah nak dapat. Ia juga merupakan agen pembersihan hati yang sangat bagus. Ia juga meningkatkan keupayaan badan untuk mencerna lemak.


Sebatian curcumin didalamnya mendorong pembentukan enzim detoksifikasi hati utama dipanggil glutathione S-transferase. Ia juga membantu menjana semula sel-sel hati yang rosak. Kalau petua orang lama selalu suruh minum air kunyit yang membantu untuk kesihatan dalaman dan luaran kita terutamanya pada ibu berpantang.

8. Epal


Epal merupakan sumber pektin, mudah larut dan membantu mengeluarkan toksin dari sistem penghadaman dan kolestrol dalam darah. Ini akan mencegah hati daripada terlalu bekerja keras untuk membuang toksin. Malah epal mengandungi asid malic, sejenis nutrien pembersihan secara semula jadi yang membuang karsinogen dan toksin lain daripada darah.

9. Walnut

Peminat kacang walnut ni mesti suka dengar ni.Jumlah yang tinggi asid amino l-arginine dalam walnut membantu hati dalam detoksifikasi ammonia. Lebih-lebih lagi, walnut mengandungi glutathione dan omega-3 asid lemak yang membantu proses pembersihan hati semula jadi.


Menurut satu kajian 2008 yang disiarkan dalam Jurnal Pertanian dan Kimia Makanan, polifenol walnut mencegah kerosakan hati yang disebabkan oleh karbon tetraklorida dan d-galactosamine.

10. Brokoli

Sayur brokoli ini membantu menyokong proses hati-pembersihan secara semula jadi. Ia kaya dengan glukosinolat yang membantu membuang karsinogen dan toksin yang berbahaya daripada tubuh.


Kandungan serat yang tinggi dalam brokoli juga memperbaiki proses penghadaman. Lebih-lebih lagi, ia mengandungi larut lemak vitamin E, antioksidan penting untuk hati untuk menjalankan fungsinya.





Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, April 16, 2015

5 KESAN HATI ROSAK SEHINGGAKAN ISTERI MERAYU PADA SUAMI BERHENTI MEROKOK,KENAPA?

Assalammualaikum...

Malaysia ni terkenal dengan pelbagai budaya,bangsa,agama dan juga makanannya. Malah semakin hari manusia terus mengamalkan gaya hidup yang tak sihat dan ini akan memberi kesan hati rosak yang amat ketara. Malah peratusan masalah kegemukan atau obesiti,kencing manis dan lain-lain juga sangat tinggi.


Risiko penyakit tak berjangkit (PTB) aka silent killer ni disebabkan oleh kurang bersenam,diet yang kurang sihat,merokok dan alkohol. Kajian menunjukkan sebanyak 36 juta atau 63% kematian disebabkan PTB ni.

rujukan:1utusan.com.my


Hati merupakan organ penting bagi kita. Di mana ia menjalankan 500 fungsi yang penting termasuklah menyimpan tenaga dan vitamin,mengeluarkan hormon dan hempedu serta membantu mengelmusikan lemak dalam badan.


Gaya hidup tak sihat yang diamalkan oleh kebanyakkan orang kita menyebabkan masalah pada hati. Mungkin ada yang sedar dan tak sedar amalkan yang tak sihat mengundang ke masalah-masalah ni.

5 KESAN HATI ROSAK

1. Hepatitis - Sel hati menjadi radang.
2. Kolestasis - Aliran air hempedu tersekat.
3. Steatosis - Pengumpulan Kolesterol atau triglyceride.
4. Aliran darah ke hati terganggu.
5. Tisu hati rosak disebabkan oleh bahan kimia dan mineral atau sel abnormal.


rujukan :aabubiz.blogspot.com

5 contoh gaya hidup tak sihat

1. Makanan berminyak
Memang terkenal seperti goreng pisang,burger goreng,cempedak goreng dan lain-lain.

2. Minum arak atau alkohol
Bagi non-Muslim malah ni menyebabkan keluaga sentiasa dalam keadaan tegang.

3. Merokok
Walaupun pelbagai kempen dijalankan masih ramai lagi yang merokok. Malah sanggup habiskan duit berpuluh-puluh dalam masa sehari untuk melepaskan gian merokok.

4. Ubat berlebihan
Terlalu banyak produk yang dijual sekarang dalam negara mahupun luar negara. Dan ada yang mencuba tanpa kaji setiap kandungan didalamnya atau telah diluluskan KKM.

5. Jangkitan virus

SIMPTOM MASALAH HATI
  • loya
  • kelesuan
  • badan lemah
  • hilang berat badan
DTX Complex salah satu pemakanan tambahan yang memberikan sokongan kepada kesihatan hati. Di mana ia membantu dengan 2 cara iaitu :

1. Antioksida dengan kandungan ekstrak biji benih Milk Thistle, Schizandara Chinensus dan cendawan Reishi yang memberi perlimndungan untuk sel-sel hati.

2. Mengekalkan aliran hempedu normal dengan kehadiran pati Dandelion,Kunyit dan artichoke ia menyokong supaya dapat mengeluarkan sebatian toksik dalam badan.

Kesihatan hati kita juga penting selain dari menjaga kesihatan jantung kerana ia juga berkaitan dengan sistem badan kita untuk kita terus kekal bertenaga melakukan kerja seharian.

Kalau tak kesiankan diri sendiri. Kasihanila keluarga lebih-lebih lagi anak-anak. Sampaikan si isteri sanggup lakukan apa sahaja sehingga merayu agar anda berhenti merokok.

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Wednesday, April 1, 2015

PROMOSI APRIL 2015,5 JENIS SUPPLEMENT SEKALIGUS

Assalammualaikum...

Alhamdullilah masuk sudah bulan baru iaitu bulan April...arini penuh dalam fb orang bercakap psal GST. Belum sampai masuk April barang dah naik. Ni dah masuk je April lagi teruk jadinya.

Terutamanya dekat warung makan la. Harga dah naik. Ada plak peniaga kedai yang suka-suka tambah caj GST ni. Nak wtper lagi,redha jelah.


Dah malas nak cakap. Ida nak cakap psal promosi April 2015

Nampak tu promosi Cinch Shake Mix dan Lecithin Shaklee tu..memang best la sapa yang nak turunkan berat badan dengan cepat.

GLA Complex sesuai untuk wanita yang nak hamil,tingkatkan kesuburan,ada masalah sengugut,period tak teratur dan ada masalah kulit berjeragat.

Vitalea for children merupakan multivitamin khas untuk anak-anak. Terutamanya yang selalu jatuh sakit atau kurang bertenaga/fokus dalam kelas. Dan paling utama bagi anak-anak yang tak makan sayur sampai kena paksa tu.

DTX Complex ni ramai yang tak tahu sebenarnya ia penting untuk kesihatan organ hati. Klik di sini untuk tahu lebih lanjut

So apa tunggu lagi...jom dapatkan sekarang..GST ke tak kesihatan pun nak kena jaga juga...

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Friday, May 16, 2014

PETUA KEKALKAN KESIHATAN JANTUNG

Ramai antara kita yang tidak mengendahkan sakit dada dan menganggapnya sebagai perkara biasa. Apabila sakit, kebanyakan orang hanya berehat di rumah dan bukannya segera ke klinik untuk menjalani pemeriksaan.

Sakit dada yang berpanjangan iaitu melebihi tempoh enam jam perlu diambil berat kerana ia berkemungkinan menandakan kita menghidap penyakit jantung.

Jangan mengambil remeh perkara ini kerana ia boleh menyebabkan kejadian yang tidak diingini berlaku sama ada mati mengejut atau keadaan menjadi lebih parah dan sukar dirawat.

Petua kekalkan kesihatan jantung

  • Kawal berat badan. Berat badan berlebihan menandakan kandungan lemak yang banyak di dalam badan. Lemak akan berada di seluruh badan termasuk di jantung. Lemak yang terkumpul di jantung akan mengganggu fungsi jantung.

  • Pemakanan. Untuk mengelakkan penyakit jantung, kita mesti memberi perhatian kepada sajian harian. Elak daripada mengambil makanan yang tinggi kandungan lemak dan kolesterol seperti mentega, minyak sapi dan santan. 
  • Digalakkan untuk memakan lebih sayur-sayuran seperti lobak merah, kubis, sayuran berdaun hijau dan buah-buahan setiap hari. 
  • Individu juga perlu menjauhi alkohol kerana tidak elok untuk jantung dan hati. Bagi mereka yang gemuk, agak sukar untuk menurunkan berat badan sekiranya mengambil minuman beralkohol.
  • Senaman. Bersenam setiap hari amat baik untuk kesihatan. Senaman yang teratur dapat memastikan jantung berfungsi dengan baik. Senaman dapat membantu jantung mengedarkan darah secara lebih berkesan dan membantu menurunkan tekanan darah.
  • Merokok. Majoriti rakyat Malaysia yang diserang penyakit jantung adalah dalam kalangan perokok. Pesakit jantung dinasihatkan supaya memberhentikan tabiat merokok ini bagi mengurangkan risiko penyakit ini berulang.
  • Perubahan gaya hidup. Penyakit jantung biasanya dikaitkan dengan gaya hidup seseorang sama ada pemakanan, tabiat merokok, aktiviti harian dan sebagainya. Anda perlu mengamalkan gaya hidup yang sihat supaya terhindar daripada sebarang penyakit.
Shaklee DTX Complex menyediakan sokongan pemakanan untuk fungsi hati yang sihat dengan satu formula unik herba-herba dengan antioksidan dan aliran hempedu yang diperkaya.

Gabungan unik bahan botani dalam DTX Complex™ SHAKLEE menyokong kesihatan dan fungsi hati dengan dua cara:
  • Ekstrak biji benih Milk Thistle, biji benih Schizandra Chinensis dan cendawan Reishi mempunyai ciri-ciri antioksida, menawarkan perlindungan untuk sel-sel hati dan dipercayai dapat meransang sintesis protein bagi pemulihan dan pembentukan semula sel-sel hati
  • Pati Dandelion, Kunyit dan Artichoke membantu mengekalkan aliran hempedu normal, menyokong satu daripada organ (hempedu) yang diperlukan untuk mengeluarkan sebatian-sebatian toksik daripada tubuh.
Nak order? sila klik


SEBARANG PERTANYAAN DAN PESANAN BOLEH HUBUNGI SAYA:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
SMS/WHATSAPP 0174636210
EMAIL: Aqidgirl_88@yahoo.com

Wednesday, April 16, 2014

VITAMIN UNTUK HATI

DTX Complex Shaklee Vitamin Merawat Hati Kita

Bercakap pasal sakit hati ini, tentu ramai yang tahu apa ubat penawar untuk melembutkan hati. Dah tentulah amalan kerohanian mampu membentuk jiwa dan hati kita supaya sentiasa tenang. Tapi bagaimana nak menjaga kesihatan hati kita? Aaaargh ramai yang memandang sebelah mata sahaja tentang penjagaan kesihatan hati kita. Betul tak?

Pakar Gastroenterologi dari sebuah pusat perubatan swasta di Petaling Jaya, Selangor, Dr. Loong Yik Yee, berkata :



"Amalan gaya hidup kurang sihat boleh menjejaskan fungsi hati yang menyebabkan kerosakan ketara kepada badan kita."

"Penyakit hati ialah istilah luas yang meliputi semua masalah yang mungkin menyebabkan hati gagal melaksanakan fungsi yang sepatutnya dilakukan."

Hati pada asasnya merupakan organ yang penting kepada kehidupan. Bagaimanapun, fungsi fisiologi yang dilakukannya tidak dilihat atau dirasai sehinggalah hati dibelenggu masalah atau penyakit.

"Salah satu daripada masalah tersebut ialah sirosis dan kegagalan hati. Sirosis ialah istilah yang menggambarkan parut kekal pada hati di mana sel hati normal digantikan oleh tisu parut yang tidak dapat melakukan sebarang fungsi hati.

''Diagnosis masalah hati sukar dilakukan kerana gejalanya tidak begitu khusus, antara lain termasuk loya, kelesuan, kelemahan atau kehilangan berat," katanya.


Shaklee DTX Complex menyediakan sokongan pemakanan untuk fungsi hati yang sihat dengan satu formula unik herba-herba dengan antioksidan dan aliran hempedu yang diperkaya.

Gabungan unik bahan botani dalam DTX Complex™ SHAKLEE menyokong kesihatan dan fungsi hati dengan dua cara:

  • Ekstrak biji benih Milk Thistle, biji benih Schizandra Chinensis dan cendawan Reishi mempunyai ciri-ciri antioksida, menawarkan perlindungan untuk sel-sel hati dan dipercayai dapat meransang sintesis protein bagi pemulihan dan pembentukan semula sel-sel hati
  • Pati Dandelion, Kunyit dan Artichoke membantu mengekalkan aliran hempedu normal, menyokong satu daripada organ (hempedu) yang diperlukan untuk mengeluarkan sebatian-sebatian toksik daripada tubuh.
DTX Complex™ SHAKLEE mengandungi ekstrak semulajadi bahan di bawah:

Biji ‘milk thistle’

  • Digunakan di Eropah sejak 2000 tahun lagi
  • Merupakan bahan utama dalam DTX
  • Mengandungi ‘Silymarin’ yang berfungsi sebagai antioksida
Biji schizandra chinensis
  • Menghalang Toksin berada dalam badan
  • Menggalakkan protein sintesis yang mana ia menggalakkan pertumbuhan sel – sel baru
  • Mengandungi Antioksida
Cendawan Reishi
  • Digunakan secara tradisional sejak 4000 tahun dahulu di China sebagai sumber antioksida
  • Dandelion
  • Kaya dengan Vitamin A, B, C, D dan zat besi
  • Mengandungi ‘Cynarin’ yang melancarkan pengaliran hempedu
Kunyit
  • Mengandungi ‘Curcumin’ yang berfungsi untuk mencegah barah hati & kesihatan pundi hempedu
Ekstrak artichoke
  • Mengandungi ‘Cynarin’yang melancarkan pengaliran hempedu sekaligus membantu mengekalkan aliran hempedu yang normal
Pengarah Unit Perniagaan Penjagaan Kesihatan Pengguna Sanofi, James Wong, berkata membran sel hati boleh terjejas disebabkan gaya hidup kurang sihat seperti pengambilan makanan berminyak, minum arak, merokok, pengambilan terlalu banyak ubat atau jangkitan daripada virus tertentu.

''Apabila membran sel hati dibaiki dan digantikan secara beransur-ansur, hati sembuh secara perlahan-lahan, seterusnya memulihkan kesihatan," jelasnya. 

"Pendekatan menyeluruh perlu digunakan untuk mencegah penyakit hati. Selain daripada mengambil ubat, individu perlu mengubah gaya hidup dengan mengamalkan diet yang sihat dan bersenam. 

''Amalan gaya hidup yang sihat meningkatkan kesihatan hati sambil menggalakkan kesejahteraan umum," tambahnya.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Nak order? sila klik


SEBARANG PERTANYAAN DAN PESANAN BOLEH HUBUNGI SAYA:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
SMS/WHATSAPP 0174636210
EMAIL: Aqidgirl_88@yahoo.com

Google+ Followers