Showing posts with label GARLIC SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label GARLIC SHAKLEE. Show all posts

Monday, January 4, 2016

12 KEBAIKAN BAWANG PUTIH YANG MUNGKIN AKAN MENGEJUTKAN KORANG!

Assalammualaikum..

Bawang putih memang selalu korang akan gunakan untuk memasak. Kalau takde bawang putih memang tak sedap. Ada tu memang suka letakkan bawanhg putih dengan banyak, Baru terasa kesedapannya. Kalau orang Korea diorang memang suka makan bawang putih ni. Makan mentah je pun boleh.


Bawang putih terkenal sebagai penawar kesihatan semulajadi yang telah digunakan sejak dahulu lagi untuk merawat pelbagai penyakit. Malah bawang putih juga sudah diproseskan menjadi serbuk kering atau kepingan yang terjual di mana-mana pasaraya. Ini ada 12 kebaikan bawang putih yang mungkin korang tak tahu.


12 KEBAIKAN BAWANG PUTIH

1. Meningkatkan sistem imum


Ia membantu untuk kuatkan sistem imum badan dan melawan penyakit berjangkit seperti selsema,kulat,kuman,virus dan yis candida. Petua orang lama makan seulas bawang putih dan dicelup dalam madu sebagai ubat selsema. Cuba la! Kalau anak-anak Ida suka nuat minyak bawang putih.Memang berkesan!

2. Kurangkan masalah keguguran rambut





Bawang putih mampu mengurangkan masalah keguguran rambut. Ini kerana tahap yang tinggi allicin, sebatian sulfur yang serupa dengan yang terdapat dalam bawang, yang ditemui untuk merawat kehilangan rambut dengan berkesan. Gosok bawang putih pada kulit kepala selama 2 minggu dan lihat perubahannya. Atau boleh juga buat minyak bawang putih dan dijadikan minyak rambut. 

3. Ubat jerawat semulajadi



Ubat jerawat yang dijual di farmasi memang akan menghakis kulit. Ida pernah guna dulu ubat hospital, jerawat hilang tapi kulit la kena tahan seksa pedih sekejap. Apa kata selepas try menggunakan bawang putih plak, ubat jerawat semulajadi. Ia merupakan antioksidan yang tinggi untuk hilangkan jerawat, Gosok je bawang putih pada jerawat dah lihat kesannya. 


4. Redakan penyakit kulit psoriasis


Disebabkan bawang putih telah menunjukkan ciri-ciri antiradang, ia boleh digunakan untuk mengurangkan atau meredakan penyakit kulit proriasis. Cuba sapukan minyak bawang putih pada kawasan ruam pada kulit.

5. Mengurangkan berat badan


Bawang putih boleh membantu korang dalam mengawal berat badan.Menurut pakar pemakanan Cynthia Sass, yang telah menjalankan satu kajian pada seekor tikus dan menunjukkan makanan yang mengandungi bawang putih dapat mengurangkan berat badan mereka. Jadi setiap kali kita masak dengan menggunakan bawang putih secara tak langsung dapat mengawal berat badan kita. I loike!

6. Mengeluarkan serpihan pada kulit


Kadang kalau bila serpihan kaca atau kayu yang masuk ke dalam kaki memang susah nak dikeluarkan. Bawang putih merupakan salah satu penawar tradisiomal zaman dulu untuk membantu mengerlukan serpihan pada kulit. Letakkan seulas bawang putih dan balutkannya.  

7. Mengurangkan masalah kaki berbau


Busuk tak kaki korang kalau pakai kasut terlalu lama? Atau pada para atlet yang sentiasa berpeluh. Masam bau kan? Dengan ciri-ciri anti fungal di dalam bawang putuh membantu untuk mengatasi masalah kaki berbau. Caranya rendan kaki korang dalam air suam dan bawang putih yang telah dihancurkan.

8. Ubat penahan gigitan nyamuk


Kalau korang tengok citer vampire aka pontianak mesti tak suka bau bawang putih kan. Ada kaitan ke?Satu kajian di India telah mendapati bau bawang putih pada anggota badan akan mengelakkan gigitan sebarang serangsa seperti nyamuk. Nyamuk kan hisap darah sama la juga macam vampire.hahahaha. Kalau dalam hutan korang try letak bawang putih berhampiran korang, nyamuk mesti taknak datang dekat.  

9. Gam semulajadi


Kalau perasan setiap kali potong bawang mesti akan rasa macam melekat kan? Ini kerana bawang putih mempunyai kualiti pelekat semulajadi. Nak rasa anak-anak selamat menggunakan gam. Hancurkan beberapa ulas bawang ptuih dan bagi mereka gunakan untuk gam apa-apa pun. Kalau termakan pun masih selamat kan cuma berbau la skit.hehehhe

10. Racun perosak pada tumbuhan


Stress rasa kalau tengok pokok yang kita tanam habis dimakan serangga perosak kan? Ha...buatkan racun perosak dengan menggunakan bawang putih. Campurkan bawang putih, air, dan sabun cecair dan semburkan pada tumbuhan.

11. Menurunkan kolestrol


Kajian telah menunjukkan manfaat mengambil bawang putih sangat bagus untuk penyakit jantung. Ia akan menurunkan kolestrol LDL,trigliserid dan kelikatan darah,bekuan darah dan akan meningkatkan HDL, melindungi jantung serta menghalang strok dan penyakit koronari.

12. Mencegah kanser


Ia membantu untuk mengelakkan dan merawat kanser dengan mengurangkan tanda awal kanser (nitrosamine)



Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, September 25, 2014

CARA ATASI MASALAH KEPUTIHAN SEMASA HAMIL

Assalammualaikum..

Bercakap tentang keputihan memang tak nafikan memang selalu akan berlaku pada kaum wanita. Malah lebih risau apabila keputihan ni terjadi semasa hamil. Sebab utama ibu hamil mengalami keputihan adalah kerana perubahan hormon yang dialami ketika hamil. Perubahan hormon ini akan menyebabkan kawasan sekitar faraj menjadi lebih mesra bakteria dan merangsang pertumbuhan kulat. 


Oleh sebab inilah menyebabkan pengeluaran cairan putih dan berbau.Jangkitan daripada bakteria dan kulat ini berisiko menyebabkan kematian bayi dalam kandungan tau.


Jika keputihan berwarna hijau atau kekuningan, berbau kuat dan/atau disertai dengan kemerahan atau kegatalan, kemungkinan ia mempunyai jangkitan faraj. Slah satu jangkitan faraj yang paling biasa semasa mengandung ialah Candidiasis juga dikenali sebagai jangkitan yeast. Jangkitan ini mudah dirawat oleh doktor. Satu lagi punca lelehan keputihan semasa mengandung yang tidak normal adalah disebabkan oleh STD (sexually transmitted disease).

Cara Mengatasi Masalah Keputihan Semasa Hamil


Shaklee Garlic Complex dibuat dari bawang putih jenis premium bebas dr racun perosak dan ditanam secara organik di US. Dihasilkan secara eksklusif pd suhu bilik tanpa haba utk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif. Bukan semua garlic tablet dipasaran ada Allicin aktif tau. So anda kena bijak memilih!!

Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan banyak faedahnya. Allisin tidak terdapat dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih dipotong halus atau dihancurkan. Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik.


Kegunaan Allicin Pada Bawang Putih Untuk Kesihatan Manusia
  • Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
  • Menormalkan keseimbangan lipoprotein
  • Menurunkan tekanan darah
  • Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
  • Berfungsi sebagai anti-oksidan
  • Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
  • Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
  • Bantu rawat asthma
Setiap tablet Shaklee Garlic Complex mengandungi 500mg ekstrak garlic tulen yg menyamai 1 ulas bawang putih segar.
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Sunday, February 23, 2014

GARLIC SHAKLEE

Kelebihan Garlic Complex sebagai pencuci darah

Saya suka 'packaging' botol Garlic Complex ni. Kecil, comel dan mudah dibawa bersama. Nak masuk dalam poket seluar pun boleh, harga pun berpatutan sangat-sangat, semua orang mampu milikinya..aisehh, Suka Sangat!!=)

Seawal 3000 SM, orang-orang Babilon menggunakan manfaat bawang putih yang serba boleh. Ia digunakan sebagai ubat untuk pelbagai tujuan, termasuk jangkitan saluran pernafasan, masalah kulit, jangkitan parasit dan sebagai agen antibiotik dan anti-mikrob.



Kajian saintifik menunjukkan bahawa bawang putih digunakan untuk menyucikan darah dan meneutralkan hasil toksik logam berat dalam tubuh kita, terutamanya merkuri dan kadmium. Penggunaan bawang putih juga berguna dalam rawatan hipoglisemia, gangguan usus dan pelbagai masalah kesihatan.


Walau bagaimanapun, tidak semua makanan tambahan bawang putih sama.. Kebanyakan kaedah pemprosesan bawang putih yang digunakan hari ini, termasuk serbuk bawang putih yang dihancurkan, kapsul minyak bawang putih dan sebagainya, mengurangkan atau menghapuskan kandungan allicin. Allicin adalah komponen utama aktif bawang putih dan diperlukan untuk banyak manfaat bawang putih.

Petua orang tua-tua, bawang putih ni bagus untuk kesihatan yang mana antara kebaikkannya, bagi ibu yang berpantang selepas bersalin dapat membantu pengeluaran angin dalam badan, mengurangkan tekanan darah tinggi, juga untuk membanyakkan susu. Sungguh masa berpantang dulu kalau mak saya guna bawang putih 3 lawang besar bawang putih mak ulas-ulaskan campur dalam lauk yang mak masak. Memang susu badan banyak sangat masa tu^_^

Jadi apa keistimewaan Garlic Complex ni yang membuatkan para pengguna cepat tertawan?. Let's Check it out!!


Kelebihan yang terdapat pada Garlic Complex keluaran Shaklee dalah Galic Complex diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas dan bebas 100% daripada penggunaan racun perosak.

Pembuatan supplement Garlic Complex dilakukan pada terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. ( tidak semua garlic yang dijual di pasaran mempunyai Allicin aktif. Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh.)



Kegunaan Allicin Pada Bawang Putih Untuk Kesihatan Manusia
  • Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
  • Menormalkan keseimbangan lipoprotein
  • Menurunkan tekanan darah
  • Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
  • Berfungsi sebagai anti-oksidan
  • Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
  • Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
  • Bantu rawat asthma


*Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih.  


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.  

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210

Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

TEKANAN DARAH TINGGI ( HYPERTENSION )

MENGAWAL TEKANAN DARAH TINGGI DENGAN SHAKLEE

Terdapat dua jenis bacaan tekanan darah iaitu systolik dan diastolik. Kadar biasa untuk systolik (tekanan atas) adalah di antara 100 mmHg hingga 140 mmHg. Manakala, kadar biasa untuk diastolik (tekanan bawah) pula adalah di antara 60 mmHg hingga 90 mmHg. Jikalau kadar kedua-dua bacaan tersebut sentiasa di luar kadar biasa untuk tempoh masa yang panjang, walaupun selepas berehat, maka seseorang itu disahkan menghidapi masalah penyakit darah tinggi.

Penyakit darah tinggi terbahagi kepada dua iaitu darah tinggi primer dan darah tinggi sekunder. Penyakit darah tinggi primer merujuk kepada darah tinggi yang tidak mempunyai punca-punca yang jelas dan darah tinggi primer dihidapi oleh hampir 95% pesakit-pesakit darah tinggi di seluruh dunia. Manakala, penyakit darah tinggi sekunder pula selalunya disebabkan oleh penyakit-penyakit lain yang menjejaskan organ seperti buah pinggang, saluran darah atau jantung.

Mana-mana pesakit darah tinggi yang tidak mengawal penyakit ini dengan baik, pesakit tersebut mempunyai risiko yang tinggi untuk diserang angin ahmar (stroke), masalah saluran darah (aneurysm), serangan jantung (coronary heart attack) dan turut boleh menyebabkan penyakit buah pinggang yang kronik.

2. . Penyebab-penyebab Tekanan Darah Tinggi

Penyebab hypertensi selalunya tidak diketahui walaupun selepas pemeriksaan doktor.Walau bagaimanapun hypertensi boleh disebabkan oleh: 
  • Cara hidup tidak aktif
  • Umur melebihi 35 tahun
  • Kegemukan
  • Paras kolesterol tinggi
  • Faktor keturunan & Sejarah keluarga
  • Pengambilan alkohol yang berlebihan & merokok
  • Pengambilan garam yang tinggi
  • Ubatan seperti steroid, ubat antiradang bukan steroid 
  • Penyakit buah pinggang
3. Tanda dan Gejala Tekanan Darah Tinggi
  • Pengidap Hypertensi/Darah Tinggi kebanyakkannya tidak mengalami sebarang gejala
  • Kadang-kadang seseorang itu hanya mengalami gejala yang tidak spesifik seperti sakit kepala atau pening kepala
  • Sakit kepala boleh berlaku dalam kes Hypertensi/Tekanan Darah Tinggi. Selalunya ianya berlaku di waktu pagi, bahagian belakang kepala dan rasa berdenyut (bergantung kepada tahap keterukan Hypertensi/Tekanan Darah Tinggi)
  • Untuk memastikan atau mengesahkan Hypertensi/Tekanan Darah Tinggi, sila periksa tekanan darah anda di klinik berhampiran. Doktor anda akan menasihatkan berapa kerap anda perlu memeriksa tekanan darah.


Peringatan, jangan tunggu sehingga gejala timbul kerana ia mungkin telah terlambat.

Ok, now saya nak share antara produk shaklee yang sesuai dia ambil bagi pesakit darah tinggi


1. CoQ Heatlh Plus, sila klik di sini
Beberapa kajian klinikal yang melibatkan jumlah beberapa individu di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan tekanan darah. Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 4 – 12 minggu untuk melihat apa-apa perubahan . Dalam satu analisis, selepas membuat 12 kajian klinikal, penyelidik membuat kesimpulan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah sistolik sehingga 17 mm Hg dan tekanan darah diastolik sebanyak 10 mm Hg, tanpa kesan sampingan yang ketara.


2. Garlic
- membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan paras kolestrol
- menggalakkan kesihatan kardiovaskular
- menurunkan kolestrol LDL, trigliserida dan kelikatan darah



3. OmegaGuard , klik di sini
- Omega 3 telah diuji dan dibuktikan untuk mengurangkan hipertensi(tekanan darah tinggi). Menurut kajian terbaru dari  American Heart Association Journal telah menguji 5000 orang. Mereka mengenalpasti sejarah kesihatan dan mengukur tekanan darah pada awal kajian. Ia menunjukkan kebaikan Omega 3merendahkan tekanan darah berbanding orang yang tidak mengambilnya.

- Bertindak melancarkan saluran darah, membuang kolestrol . Kolestrol yang tidak terkawal menjadi bapa kepada penyakit darah tinggi, kencing manis dan sebagainya

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Google+ Followers