Showing posts with label HERB-LAX SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label HERB-LAX SHAKLEE. Show all posts

Wednesday, February 8, 2017

SUPPLEMENT KEGUNAAN KAMI SEKELUARGA

Assalammualaikum..

Kegunaan kami sekeluarga



Mealshakes yang memenuhi nutrisi anak-anak malah membantu perkembangannya..anak-anakmemang jarang sembelit..makan memang berselera. Kalau dah lepas makan nasi..mintak plak roti..pas tu susu plak..adoi..

Omega guard feberet si kecik tu .sebotol die sorang je makan..tahan la sampai 3-4bulan sebab sehari 1biji je bagi. Bagus utk perkembanhan otak die..

Vitamin c dan bcomplex feberet ida..untuk stabilkan aliran darah..cantikkkan kulit..hilangkan jerawat

Alfalfa dan herblax feberet suami..ida pun tumpang sekaki..hehe..untuk buang toksin dalam badan..cuci usus..bila makan fuhhh..lega perut..rasa ringan je badan..berat puj boleh turun tau..

Ada lagi yang kami sekeluarga ambil tapi ni yang selalu topup stok kat rumah..

Apa feberet supplment korang? Boleh la share..tak kisah mana2 produk pun...

Saturday, November 5, 2016

JATUH CINTA LAGI!!

Assalammualaikum...

kisah ku dah tudung Aidijuma..

eh salah..(padahal memang ada koleksi tudung AJ ni tapi belum tahap fanatik lagi la)



actually nak share set favourite Ida ni..yang lain semua Ida memang dah biasa share

- Alfalfa untuk detox badan
- Lecithin untuk bakar lemak, kurangkan bengkak susu(dulu la sekarang Aqil dah wean off)
- Vitamin c untuk kulit
- Bcomplex untuk tenaga,kulit dan aliran darah lebih lancar
- Herblax..yeay..jatuh cinta masa bulan puasa baru ni..

Al-kisanya..ida tak berani makan herblax ni masa menyusukan anak sebab anak-anak memang tak tahan panas. kejap je dah cirit. So bila dah wean off susukan Aqil baru la berani cuba. Masa bulan puasa baru ni sembelit..yelah kurang air, kurang makan sayur..mula la tak sedap perut. Malam tu telah 4biji herblax..esok nya..hah..3 kali masuk toilet...

Masa raya ni pun sama..makan macam-macam..balik je dari kampung terus telan..habis die cuci usus.. En suami biasalah kalau makan macam-macam je terus telan Alfalfa, Herblax ngan Lecithin...cuci, detox ,bakar habis semua...

*ops maafkan si kecik tu..nak bergambar juga dengan mummy..si kecik ni hantu Omega...bagi 1 biji nak lagi...huhu


Ini pengalaman Ida sejak jatuh cinta menggunakan produk Shaklee..korang macam mana?

Sunday, November 8, 2015

8 KHASIAT JINTAN MANIS YANG RAMAI TAK TAHU SEBENARNYA

Assalammualaikum...

Kita baca santai petang-petang ni cari ilmu skit. Ramai tahu apa itu jintan manis kan. Selalu korang akan letak dalam kari, asam pedas dan banyak lagi. 



Jintan manis merupakan sumber mineral seperti tembaga,besi,kalsium,potassium,mangan,selenium,zink  dan magnesium. Jadi Ida nak kongsikan 8 khasiat jintan manis.

  • Tembaga diperlukan dalam pengeluaran sel darah merah. 
  • Besi diperlukan untuk pembentukan sel darah merah. 
  • Zink adalah bersama-faktor dalam banyak enzim yang mengawal pertumbuhan dan pembangunan,generasi sperma,penghadaman,sintesis asid nukleik. 
  • Potassium merupakan satu komponen penting dalam sel dan cecair badan yang membantu mengawal kadar jantung dan tekanan darah. 
  • Mangan digunakan oleh badan sebagai faktor untuk enzim anti-oksida yang kuat dan superoxide dismutase.

8 KHASIAT JINTAN MANIS

1. Cuci usus




Jintan manis sejenis herba berserat tinggi, bertindak seperti ‘julap’ untuk mencuci usus kecil dan usus besar secara sederhana. Herba ‘pelawas’ ini melancarkan proses perkumuhan dan mencuci dinding usus dari toksin, kotoran dan mendapan degil. Yang bagusnya, ia tidak mengakibatkan cirit-birit.Proses pembuangan jadi lebih mudah dan sistem metabolisma badan akan lebih teratur. Paling best dapat langsingkan badan.Wow!

2. Mengatasi masalah kembung perut akibat terlebih angin, gas dan asid


Selain itu ia dapat merawat masalah ketidakhadaman, radang perut dan usus dengan cara mengeluarkan gas, angin dan asid yang berlebihan dalam perut. Secara tak langsung ia membuatkan perut menjadi lebih kempis, dah takde [erut buncit.

3. Kawal tahap kolesterol




Jintan manis kaya dgn vitamin C-B-A, bermanfaat mengekalkan daya tahan badan terhadap serangan penyakit di samping dapat mengurangkan kadar kolesterol berbahaya dalam badan. Kadar seratnya yang tinggi dapat mencegah berlakunya buasir dan kanser usus.

4. Rawat bengkak sendi, sakit badan dan lenguh otot




Jintan manis mengandungi ‘anethole’ di mana membantu merawat masalah bengkak atau radang pada sendi, tulang dan otot. Anethole juga dapat mengurangkan risiko keberulangan (recurrennce) penyakit kanser. Kajian menunjukkan penggunaan ‘anethole’ dapat menyekat kemaraan ‘tumor necrosis factor’ dalam tubuh manusia.

5. Diuretik


Jintan manis bersifat diuretik, bermakna ia dapat mengeluarkan bendungan air di dalam badan sekaligus merawat sembab muka, perut kembung, buncit dan senak perut.

6. Menambah kuantiti dan kualiti susu ibu




Jintan manis merangsang pengeluaran susu ibu (lactation) dan memberi kesan yang sama pada tubuh sepertimana tugas estorgen.

7. Merawat gejala pra-haid, pra-menopos dan rendah libido




Jintan manis dapat mengatasi masalah kesakitan dan kekejangan saraf pra-haid, mengurangkan simptom-simptom pra-menopos dan menggalakkan daya keinginan seksual secara semulajadi dan berkesan.

8. Kawal selera makan




Jintan manis dapat menyekat selera makan korang. Mana yang rasa suka mengunyah boleh la cuba amalkan makan jintan manis untuks sekat selera makan korang. 





Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

Wednesday, January 28, 2015

BUANG TOKSIN BADAN,ELAK BOYFRIEND LARI SEBAB JERAWAT TERUK,BACA SINI

Assalammualaikum...

Mungkin kita tak sedar sebenarnya kita perlu buang toksin badan atau ramai orang panggil sebagai detox. Bila banyak toksin dalam badan kita dikeluarkan baru la badan kita dapat berfungsi dan menyerap zat dengan baik.



Ramai yang mengeluh bila makan apa-apa supplement atau lebih senang ubat kurus la. Kenapa berat badan masih tak turun. Ini sebabnya badan terlalu banyak toksin menyebabkan badan tidak dapat menyerap kebaikan ubat tersebut.

PUNCA TOKSIN DALAM BADAN

  • sisa makanan tidak dicerna sepenuhnya atau lebih senang kata makanan masih terlekat dalam usus.
  • makan ubat-ubat kimia yang tak kaji kandungannya
  • merokok
  • alkohol
  • pemakanan tak seimbang

Buang toksin badan ini sebenarnya sangat penting untuk kesihatan badan. Lebih senang Ida cakap supaya zat makanan yang kita makan dapat diserap dengan baik. Terutamanya zat besi,kalsium,vitamin c dan banyak lagi.

KESAN BUANG TOKSIN/DETOX

  • buang toksin yang membawa penyakit dalam badan.Contoh penyakit jantung,penyakit Alzheimer
  • tingkatkan kesihatan berkaitan hati
  • jadikan wajah cantik berseri
  • tingkatkan sistem imum untuk melawan jangkitan penyakit
  • hilangkan jerawat yang menempek kat muka tu...selalunya disebabkan masalah resdung.
  • hati dapat berfungsi dengan lebih baik.

1. Mencuci hati, darah dan usus
  • Kandungannya sodium didalamnya membantu mengawal keseimbangan cecair dalam tubuh.
  • menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan juga mencantikkan kulit dan otot.
2. Baik untuk usus dan perut 

Kandungan silicon magnesium didalamnya membantu memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik dan sembelit

Dan ada banyak lagi kebaikannya klik di sini

Nampak kan betapa penting sebenarnya buang toksin badan ini. Bukan sahaja untuk kesihatan malah untuk kecantikan. Thatway Ida sangat suka Alfalfa Shaklee ni. 

NO sembelit lagi, NO jerawat, LOVE it for my milkbooster.

So bagi korang yang rasa makan apa-apa supplement atau ubat tapi still tak berkesan,Ida sangat cadangkan untuk ambil Alfalfa Shaklee


Hubungi Ida dengan segera untuk dapatkannya dengan fast delivery...fast result..Insyaallah Alfalfa Shaklee anda akan sampai dalam masa 2-3 hari bekerja. Janga marah Ida pula kalau pihak pos laju yang lambat.hehehheh

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Thursday, September 18, 2014

TESTIMONI HERB-LAX SHAKLEE

Assalammualaikum..

Masalah sembelit memang selalu terjadi pada kita. Ida sendiri pun ade masalah sembelit dulu paling ketara masa Ida berpantang lepas bersalinkan Asyraf. Ya Allah memang teruk sembelit Ida, sampaikan nak dekat 1 jam Ida dalam bilik air, Sampai Ida terpaksa masukkan ubat air dalam 
( fhm2 jelah ). Tapi sekarang dah takde sembelit semenjak Ida makan Alfalfa Complex dan Ostematrix. Okeh takpe, ni Ida nak kongsikan fresh testimoni customer Ida yang amik Herb-lax Shaklee untuk detox.

Testimoni Herb-lax Shaklee


Kebaikan Herb Lax

  • pembersihan najis yang tersekat
  • meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • membantu masalah sembelit
  • tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi
  • mengempiskan perut
  • ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebagai minuman teh herba.

Berminat nak order? sila klik



Sebarang pesanan dan pertanyaan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Saturday, June 28, 2014

TESTIMONI HERB-LAX

Assalammualaikum..

Kadang kala bila kita makan supplement ni tapi tak menjadi sebab pe? sebab kita memerlukan detox dulu..

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Kebaikan UTAMA Herb-Lax


· - Membersihkan najis yang tersekat/ tersimpan lama dlm tubuh
· - Merangsang usus utk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
· - Membantu masalah sembelit
· - Mengempiskan perut
· - Melawaskan pembuangan air besar.

Herb-Lax akan menampakkan kesan dalam masa 8-12 jam selepas pengambilan. Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos kepada 5-8 biji dan boleh kembali ke dos asal setelah proses pembuangan kembali normal.

Cara pengambilan herb-lax shaklee

Untuk kesihatan berpanjangan – 2 kali seminggu (4 biji sekali makan sebelum tidur)
Untuk pembersihan usus/ detoks/ melawan kanser/ mengawal berat badan – 2 kali sehari (3 biji setiap kali selepas makan dan sebelum tidur)

sila klik di sini utk tahu lebih lanjut

TESTIMONI HERB-LAX SHAKLEE




nak order? sila klik




Sebarang pesanan dan pertanyaan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Thursday, May 15, 2014

TANDA PERLU DETOX : CUCI USUS ANDA

Bagi yang selalu letih2, dah cukup tidur tapi still letih ngk..so Ida sangat galakkan supaya korang detox usus tu..bagi cuci habis..

USUS

Usus adalah bahagian badan yang bertanggungjawab untuk menyerap khasiat daripada makanan dan memproseskan bakinya untuk membentuk bahan buangan untuk dibasmi atau dibuangkan. Usus manusia terdiri daripada usus besar dan usus kecil. Kesihatan badan berkait rapat dengan kebersihan kedua dua usus besar dan usus kecil ini.

Bagaimana Usus Toksin Menjejas Kesihatan Kita?

Semasa proses penghadaman, sebahagian besar makanan yang kita makan akan membentuk bahan bendalir dalam saluran usus. Walaupun kebanyakan bahan ini akan dikeluarkan daripada badan melalui proses pembuangan yang normal, tetapi masih ada sebahagian daripadanya yang melekat di atas dinding usus yang kemudiannya menjadi plag.

Plag bendalir ini bukan sahaja menyekat proses pembuangan yang betul dan mencegah penyerapan khasiat yang sewajarnya, tetapi ia juga merupakan tempat pembiakan parasit dan patogen yang boleh mencemarkan darah dan limpa serta meracunkan sistem keseluruhan. Keadaan ini dikenali sebagai usus toksin.

Jika badan terpaksa mengeluarkan toksin buangan yang berlebihan untuk sepanjang masa, maka tidak hairanlah kadang-kala ia akan terjejas keberkesanannya dan membenarkan penyakit berjangkit. Usus toksin adalah faktor utama di mana makanan yang dimakan tidak ditolenransi dan membawa masalah kesihatan. Jika organ utama yang bertanggungjawab mengeluarkan bahan buangan toksin gagal berfungsi, maka badan kita akan mendapat penyakit dengan mudah.

Apabila badan kita tidak mengeluarkan bahan buangan, toksin-toksin akan berkumpul di dalam usus dan mengakibatkan auto-intosifikasi ataupun penghasilan toksin sendiri. Ini juga akan menyebabkan saluran darah yang melapisi dinding usus menyerap toksin-toksin ini ke dalam aliran darah dan akhirnya mencemarkan semua organ badan.
Sebahagian tanda-tanda yang nyata gejala toksin-toksin ini adalah : cirit birit, masalah sembelit, keletihan, sakit kepala, mata menjadi kusam, kulit yang bermasalah, berbintik, sakit otot, masalah saraf, badan dan nafas berbau serta kelihatan murung.

Masalah Usus Dan Sembelit

Salah satu masalah usus yang dihadapi kebanyakan orang adalah sembelit. Sembelit bermaksud masa yang lama diambil untuk melakukan proses pembuangan toksin. Jika masa pengangkutan ini berpanjangan, lebih lamalah toksin akan tertinggal di dalam usus dan ini akan membenarkan bahan-bahan toksin tersebut menjadi busuk, menapai dan kemungkinan diserap semula ke dalam badan.

Lebih lama badan anda terdedah kepada bahan rosak dan toksin ini, lebih besar risiko pembentukan penyakit. Mukus yang lekit dan licin berlumut terbentuk diatas dinding dalam usus dan menjadi tempat untuk pembiakan bakteria, cacing dan parasit. Parasit ini akan menyerap khasiat yang diperlukan oleh badan dan menjejaskan kesihatan sistem badan.

Apa Itu Penyahtoksifikasi?

Penyahtoksifikasi adalah proses pembersihan, peneutralan dan penyingkiran toksin daripada badan, dan pembersihan mukus yang berlebihan dan sesak. Kebanyakkan toksin berasal daripada makanan kita, barangan kimia yang digunapakai dan juga dari pendedahan kepada alam persekitaran. Lemak yang dioksida, kolesterol, radikal bebas dan molekul-molekul pencemar bertindak sebagai toksin di dalam badan kita.

Penghadaman yang tidak sempurna, usus yang bertindak lambat dan disfungsi, fungsi hati yang lemah dan proses pembuangan melalui ginjal, saluran pernafasan serta kulit yang lemah akan menambahkan toksin. Penyahtoksifikasi melibatkan penukaran diet dan cara hidup yang boleh mengurangkan pengambilan dan memperbaiki pembuangan toksin.

Kelebihan Pembersihan Usus

Pembersihan usus adalah proses penyahtoksifikasi badan yang utama. Ia adalah jalan pemulihan yang penting. Pembersihan usus yang sempurna adalah penting dan merupakan cara utama untuk mengembalikan badan kita ke tahap yang seimbang, kesihatan yang bertambah baik dan menambahkan tenaga. Justeru itu, ia juga membolehkan sistem badan yang lain untuk dibersihkan. Apabila anda membersihkan usus anda dan mengimbangkan semula bakteria yang baik dan buruk mempunyai penghasilan enzim yang mencukupi, serta makanan yang dimakan dan penghasilan vitamin dalaman adalah betul, makanan yang tidak ditoleransi akan diperbaiki atau hilang.

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kitla dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.


Kebaikan Herb Lax
  • pembersihan najis yang tersekat
  • meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • membantu masalah sembelit
  • tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi
  • mengempiskan perut
  • ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebagai minuman teh herba.
Nak order? sila klik



Sebarang pesanan dan pertanyaan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Monday, April 14, 2014

TIPS ELAK PERUT BUNCIT

TIPS ELAK PERUT BUNCIT : HERB-LAX DAPAT MENGATASINYA

Masalah perut buncit merupakan masalah yang seringkali dialami seseorang terutamanya apabila sudah berkahwin. Masalah kebuncitan ini bukan saja melanda orang yang berbadan besar, malah orang yang kurus pun ramai yang buncit tau.

Antara penyebab utama kebuncitan adalah dari pola pemakanan yang tidak sihat. Dalam zaman yang moden kini dimana semuanya haruslah segera termasuk makanan segera/sudah diproses sememangnya menjadi pilihan ramai disamping proses penyediaannya yang lebih mudah dan ringkas. Hanya goreng dan sedia untuk dimakan. Hasilnya, perut yang buncit!

Tips Atasi Perut Buncit

  • Elakkan makanan yang banyak minyak atau bergoreng. Sesiapa yang sangat sukakan makanan bergoreng, hati-hati kerana minyak itu sendiri adalah lemak dan agak lambat dicernakan oleh badan lalu memudahkannya untuk menempel dan berkumpul dalam perut dan seterusnya menyebabkan perut buncit

  • Elakkan makanan yang mempunyai kandungan garam yang tinggi. Apabila mengambil garam yang tinggi, kepekatan sel badan akan bertambah dan seterusnya air akan meresap (tidak dikumuhkan), lalu menambah juga berat badan.
  • Elakkan pengambilan karbohidrat berlebihan. Badan kita memang perlukan karbohidrat untuk bertenaga namun pengambilan yang berlebihan seharusnya dielakkan.
  • Elakkan makan dengan cepat untuk mengelakkan udara terkepung di dalam usus dan seterusnya membentuk gas yang menggalakkan perut menjadi buncit. Pastikan makanan yang diambil dikunyah secara perlahan sehingga lumat supaya dapat dicerna dengan sempurna.
  • Elakkan pengambilan gula yang tinggi. Minuman berkarbonat, bersoda atau kordial mempunyai kandungan gula yang tinggi.
  • Elakkan makan berulamkan air. Seelok-eloknya minumlah sekurang-kurangnya setengah jam selepas makan.
Herblax Shaklee terbukti dapat mengempiskan perut dan memberi kepejalan pada perut. Ia bukan saja membantu membersihkan usus malah membantu masalah sembelit.


sila klik di sini

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Thursday, February 20, 2014

9 SIMPTOM TOKSIN BERLEBIHAN DALAM BADAN

Apakah itu toksin?

Toksin adalah bahan kimia atau racun berbahaya yang boleh merosakkan struktur dan fungsi sel badan.Ia adalah hampir mustahil untuk anda mengelakkan daripada toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja - dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman. Anda juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.

Simptom-simptom toksin berlebihan
  • Sering keletihan, kurang bertenaga, sakit kepala ,mulut berbau , bau badan
  • Insomnia (masalah tidur), Mata gelap , Mata merah
  • Daya ingatan dan tumpuan yang lemah, Rasa cemas
  • Alahan, Masalah sinus, Sistem imun yang lemah
  • Masalah sistem pencernaan – sembelit, kembung perut
  • Masalah sendi - lenguh lenguh badan
  • Masalah kulit – jerawat, eczema
  • Selulit, Kenaikan berat badan
  • Tanda-tanda penuaan awal

Kajian sains telah menghubungkaitkan toksin alam sekitar dengan pelbagai masalah kesihatan seperti kanser, masalah reproduksi, penyakit jantung, asma dan penyakit Alzheimer.


Tanda tanda lain 
  1. seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap. 
  2. Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.
  3. Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi.
Detoxification ni sangat penting tau sbb jika badan dipenuhi toksin, ambil lah supplement ape pon, kesannya kurang lah..Bila badan dah detox, jadi sel2 lebih bersedia untuk menerima nutrient2 lain, jadi penyerapannya lebih efisyen.

Jadi, jika agak2 anda ade simptom2 diatas, silalah detox ye..apa yang boleh membantu anda untuk mengurangkan toksin dalam badan?

Herb-Lax™

Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.*

Bagi menangani kesulitan membuang air besar, Herb-LaxTMyang lembut boleh membantu.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa).  Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

nak tahu lebih lanjut,klik di sini

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Sunday, January 12, 2014

HERB-LAX SHAKLEE

HERB-LAX MEMBANTU KEMPISKAN PERUT ANDA!!

Entri kali ini saya nak cerita mengenai Herb Lax. Ia lebih dikenali sebagai detox. Apa itu detox? Nak tahu?
Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Mari kita mengenali Herb Lax dengan lebih dekat. Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi:




  • alfalfa leaves
  • senna leaves
  • anise seed
  • blue malva flower
  • buckhorn bark
  • licorice root
  • rhubarb root
  • fennel seed
  • culver’s root.

Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Ia tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.

Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis.Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.


Kebaikan Herb Lax
  • pembersihan najis yang tersekat
  • meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • membantu masalah sembelit
  • tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi
  • mengempiskan perut
  • ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebaai minuman teh herba.

Siapakah yang perlu amalkan Herb Lax ? 

  • pengamal tegar ubat tahan sakit.
  • mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit 
  • mereka yang banyak jerawat
  • pesakit gout
  • mereka yang ingin membersihkan usus terutama sekali mereka yang baru berjinak2 dengan suplemen

Mari kita baca testimoni di bawah

"Detox, Masalah sembelit, Perut Meragam..."
Sebenarnya sebelum saya mengenali shaklee saya seorang yang sangat sukar untuk membuang air besar. Adakalanya dua tiga hari baru saya membuang. Kesannya muka saya berjerawat termasuklah jerawat batu yang sangat besar, berkudis, senang demam dan migrain yang teruk. Setelah mengenali Shaklee saya mengambil beberapa supplement untuk membuang toksin iaitu Herb-lax untuk mencuci usus dan menyingkirkan semua toksin. Alhamdulillah memang berkesan"

Selepas badan dah buat proses detoksifikasi, usus akan menjadi lebih bersih dan sihat. Penyerapan suplemen akan lebih cepat dan berkesan. Almaklumlah perut adalah rumah penyakit. Usus pula bolehlah dianggap sebagai bilik dalam rumah penyakit ini. Bila usus sihat, penyakit tak dapatlah nak berumahtangga di sini.Yang tinggal hanyalah rumah yang bersih dan pengambilan suplemen pasti mengindahkan lagi rumah kita ini.

Sebarang pesanan dan pertanyaan boleh hubungi saya:


NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Google+ Followers