Showing posts with label PEPPERMINT GINGER PLUS. Show all posts
Showing posts with label PEPPERMINT GINGER PLUS. Show all posts

Friday, February 3, 2017

VITAMIN SEMULAJADI HILANGKAN PEDIH ULU HATI KETIKA MENGANDUNG

Assalammualaikum...

Ibu-ibu hamil yang alami masalah alahan mesti kurang berselera nak makan dan akhirnya mula la datangnya masalah gastrik dan kelama-lamaan mula berasa pedih ulu hati tu betul tak?




Ramai juga sebenarnya ibu-ibu hamil yang mesej tanyakan vitamin untuk atasi masalah pedih ulu hati ni. Masalah pedih ulu hati ni sebenarnya berpunca apabila asid dalam perut yang naik (reflux) ke saluran pemakanan (esofagus) disebabkan kebocoran otot sfinkter esofagus bawah yang terletak di antara perut  dan esofagus bagi megelak makanan itu naik.


Related image

Sebenarnya bila kita makan, dalam perut akan mengeluarkan asid yang membantu untuk proses pencernaan nanti. Bila mula rasa pedih ulu hati ni, memang kita akan rasa tak selesa kemudian akan rasa loya..tak sedap perut dan boleh membuatkan kita jadi stress.

Jadi vitamin yang boleh membantu menghilangkan masalah pedih ulu hati ni ialah dengan pengambilan ESP shaklee dan Peppermint ginger.

Bagaimana ia membantu?

ESP shaklee ni bersifat alkali. Di mana perut kita kan dalam keadaan berasid jadi ESP shaklee ini akan membantu meneutralkan kehadiran asid dalam perut tu. Sekaligus ia membantu untuk meredakan masalah dan mengenyangkan perut.

Kalau cakap pasal Peppermint dan ginger mestilah tumbuhan herba ni sangat sesuai untuk masalah penghadaman kan. 

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. 


Pudina atau peppermint pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.




Klik di sini untuk pembelian segera

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:



(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, October 11, 2015

5 TIPS ATASI MORNING SICKNESS, ADUH TAK SELESANYA!

Assalammualaikum...

Kegembiraan bila tahu diri tu mengandung memang seronok sangat tapi yang menjadi tak seronok bila mula ada alahan atau lebih senang dipanggil morning sickness. Memang rasa tak selesa langsung.


Sesetengah ibu hamil memang takde masalah alahan ni. Macam Ida la, alhamdullilah takde masalah alahan sangat kecuali masa mengandung kan Aqil dulu di awal kehamilan. Tak boleh nak bau ikan. So memang ikan tak siang la, en suami yang tolong siangkan. Nak makan pun kurang, kalau jenis berjuah boleh tahan la.Kalau goreng memang tak la. Ini ada 5 tips atasi morning sickness buat ibu-ibu hamil.

5 TIPS ATASI MORNING SICKNESS

1. Jangan minum terlalu banyak


Minum banyak air masak dengan banyak memang bagus untuk ibu-ibu hamil. Tapi bila ada masalah alahan ni keinginan nak minum jadi kurang malah ada yang akan termuntah setiap kali minum air. Ini bahaya kerana boleh menyebabkan ibu hidrat. Jadi langkah yang sebaiknya minum air dalam kuantiti yang sedikit dengan kerap. Jangan sampai yak minum langsung tau!

2. Elakkan makan dalam kuantiti yang banyak


Ibu hamil ni selera makan memang lain skit. Nak makan untuk 2 orang katanya. Bila ada masalah morning sickness ni selalunya selera makan akan menjadi bekurangan sampaila setiap kali makan nasi akan termuntah balik. Apa-apa pun ibu hamil tetap kena makan. Kalau tak boleh makan nasi gantikan dengan benda lain seperti mee atau sebagainya. 
Makan dalam kuantiti yang sedikit tapi dengan kerap. Jangan biarkan perut kosong Jangan la asyik makan makanan tak berkhasiat seperti junk food atau fast food. Sebaiknya kurangkan.

3.Amalkan minum teh halia


Rasa halia yang pedas dan hangat dapat mengurangkan rasa mual dan loya yang dialami oleh ibu hamil. Korang boleh minum teh yang dicampur hirisan halia atau air suam dicampur halia bagi melegakan rasa loya.

4. Elakkan pergerakan mengejut


Setiap kali bangun dari tidur elakkan dari bangun terlalu mengejut. Bila terjaga tu, baring sebentar untuk hilangkan rasa pening. Sebaiknya duduk dahulu atau longgarkan urat-urat badan seperti mengeliat dengan panjang.

5. Rajin berjalan kaki


Jangan jadikan alasan loya dan mual di awal mengandung untuk malas berjalan kaki. Sebenarnya berjalan kaki ini membantu ibu-ibu hamil untuk kurangkan rasa loya dan mual.Bahkan senaman berjalan kaki juga bagus untuk melancarkan peredaran darah dalam badan. Malah ibu-ibu hamil akan menghirup udara yang lebih segar.



Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Tuesday, September 16, 2014

CARA MAKAN PEPPERMINT GINGER PLUS SHAKLEE

Assalammualaikum..

Peppermint Ginger Plus dari Shaklee mempunyai fungsi dan khasiat yang tersendiri setanding dengan vitamin-vitamin Shaklee yang lain. Fungsi dan kelebihan Peppermint Ginger Plus ini menyebabkan ia menjadi pilihan ramai pengguna yang mempunyai masalah berikut:


Produk yang sesuai untuk ke lima-lima kategori di atas ialah Peppermint Ginger Plus Shaklee. Ia seperti pil herba dan mengandungi herba asli pudina, halia, jintan manis dan jintan putih.


Peppermint Ginger diperbuat dari bahan semulajadi dan bukan bahan sintetik . Ia telah diuji secara klinikal dan terbukti mengatasi masalah-masalah yang dinyatakan.

Cara Makan Peppermint Ginger Plus Shaklee

Ada dua cara untuk menikmati dan merasai khasiat Peppermint Ginger Plus Shaklee. 
  • Pertama boleh ditelan begitu sahaja.
  • Kedua, yang paling aromatik, boleh campurkan 2-3 biji Peppermint Ginger Plus Shaklee ke dalam teh o panas. Sungguh nyaman dan melegakan. Anda order sahaja teh o panas di kedai, dan masukkan 2-3 biji Pepper Mint Ginger Plus Shaklee ke dalam minuman anda, ia dah jadi setaraf teh herba cina yang berharga RM10 untuk satu cup. 
Anda boleh amalkannya 2 atau 3 kali sehari dan dengan izin Allah, masalah anda juga akan selesai.

Harga sebotol Peppermint Ginger Plus Shaklee hanya rm45 sahaja.

TESTIMONI PEPPERMINT GINGER PLUS SHAKLEE



Nak order? sila klik




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Monday, April 7, 2014

BADAN BERANGIN

TERASA BADAN SELALU BERANGIN?PEPPERMINT GINGER SHAKLEE JAWAPANNYA

Ramai dikalangan kita mengalami masalah badan berangin. Bukan berangin yang naik angin tu. Ini badan berangin di mana gas atau angin di dalam sistem penghadaman (perut, usus kecil dan usus besar) datangnya dari 2 sumber iaitu, udara yang disedut dan bakteria yang terdapat di dalam usus besar akibat gangguan daripada sesetengah bahan makanan yang tidak dapat di hadam dengan baik dalam badan kita.

Terdapat individu yang mengalami masalah badan berangin sehingga muntah-muntah dan sakit kepala yang melampau. 


Apa sebenarnya punca badan berangin ni?
  • Makan makanan yang berangin: 
  • Kacang
  • Sayuran seperti brokoli
  • Kobis
  • Taugeh
  • Bawang
  • Asparagus
  • Buah-buahan seperti pear, epel dan peach
  • Bijirin seperti roti gandum
  • Minuman ringan dan jus buah
  • Susu dan produk daripada susu dan keju
  • Makanan dalam peket yang mempunyai laktus di dalamnya seperti roti, bijirin dan sos salad.
Kalau anda baru berjinak-jinak dengan makanan yang banyak fiber seperti buah-buahan dan sayur-sayuran, anda juga akan rasa berangin tapi lama-lama anda akan pulih. Dengan syarat minum air banyak-banyak.

  • Tekanan atau Stress juga akan menyebabkan masaalah angin.
  • Merokok pon salah satu puncanya sebab asap yang disedut tu terus masuk dalam perut.
  • Makan produk tenusu. Sebabnya kita kekurangan enzim laktase yang menyebabkan laktosa tidak dapat dicerna lalu terus dipindah ke usus. Jadi, banyaklah gas terkumpul dalam perut.
  • Makanan manis yang mengandungi gula fruktosa. 
  • Makan makanan yang banyak lemak dan minum air gas berbikarbonat. Biasanya boleh didapati dalam FastFood.
Bagaimana untuk mengurangkan simptom angin??

1- Mengambil makanan yang menggalakkan pergerakan peristaltik usus iaitu yang yang tinggi dengan fiber. Tetapi pengambilan fiber yang berlebihan juga boleh menyebabkan angin.

2- Minum air secukupnya. Air yang cukup bukan saja penting untuk sistem pelawasan tapi untuk proses ‘pernafasan’ sel. Sel yang sihat memerlukan air secukupnya untuk menjalankan pelbagai proses.
Pastikan air yang bersih dan bertapis memandangkan terlalu banyak pencemaran dalam air paip kita. Kalau biarkan air dalam gelas/jag beberala hari akan berkeladak!

3- Ambil sarapan yang seimbang dan minum air perahan lemon dan pudina untuk memudahkan pergerakan usus.

4- Makan dalam kuantiti sedikit tapi kerap, supaya perut tidak berangin dan tidak memberatkan usus. Makan ikut jadual yang biasa kita amalkan juga penting.

5- Lakukan senaman ringan. Walaupun sekadar berjalan dan gerakan anggota yang ringan, ia amat baik untuk peredaran darah dan fungsi sistem percernaan.

6- Catatkan makanan yang anda ambil. Jadi bila berlaku masalah angin, anda boleh mengagak makanan yang menyebabkan anda angin dan boleh mengelakkannya di masa akan datang.

7- Banyakkan mengambil buah-buahan, protein dari sumber tumbuhan, dan bijirin penuh yang menggalakkan pergerakan usus yang sihat.

Bagaimana Shaklee boleh membantu masaalah badan berangin??

Shaklee memperkenalkan produk Peppermint Ginger Plus bagi melegakan masaalah angin dalam badan. Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.

Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.
sumber: shaklee

Jom cuba!! Larutkan 1 biji Peppermint Ginger Plus ke dalam air teh. Kacau sehingga larut dan minum. Sangat segar dan melegakan..

Nak order? sila klik

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Wednesday, April 2, 2014

MORNING SICKNESS SEMASA HAMIL


CARA MENGURANGKAN MORNING SICKNESS SEMASA HAMIL


Morning Sickness bukan sahaja boleh mengganggu keharmonian kehidupan seorang wanita hamil, tetapi ia boleh mendatangkan bahaya kepada ibu dan anak yang dikandungnya. Punca yang tepat terhadap masalah ini belum diketahui secara jelas , tapi kemungkinan besar ia terjadi disebabkan oleh kehadiran hormon-hormon dirembeskan dalam kuantiti yang banyak diawal kehamilan. 




Morning sickness yang teruk boleh menyebabkan wanita kehilangan bendalir tubuh yang banyak, dan kehilangan zat galian akan memberikan kesan kepada bayi sekiranya ia berlaku dalam jangka masa yang lama . Bayi mungkin akan mengalami kekurangan berat badan , tidak membesar secara normal kerana kekurangan zat-zat penting yang diperlukan untuk tumbesaran bayi.

Sekiranya menghadapi masalah ini, perkara pertama yg penting adalah berjumpa dengan doktor dengan segera. Manalah tahu kalau ada simptom penyakit lain yang ada pada diri kita.

Boleh atasi masalah morning sickness dengan pengambilan:


B-complex:

Melegakan mabuk, loya, dan pening
Membantu pembentukan hemoglobin
Membantu pembentukan sel darah merah
Membantu pembentukan sistem saraf
Mengatasi kemurungan atau stress (nutrien anti tekanan)


Ostematrix:

Membekalkan 250mg kalsium dan 100IU Vitamin D
Menghilangkan rasa lenguh dan bisa-bisa badan
Mengurangkan rasa sakit pinggang
Mengatasi kekejangan semasa hamil
Membantu tidur dengan lena sepanjang malam
Melawaskan sistem penghadaman. 



Performance drink: 


Meningkatkan Tenaga dan Daya Ketahanan Badan - Memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat. Menggantikan air yang hilang akibat muntah. Meningkatkan daya tahan otot.
mengurang Dehidrasi @ sebagai 'kekurangan air yang banyak dalam badan'. Seseorang ibu yang hamil, perlu memastikan dirinya tidak dehidrasi. Ini adalah kerana, air sangat penting dalam membantu hati dan ginjal membuang kumuhan daripada badan si ibu dan bayi dalam kandungannya.


Peppermint ginger: 

Ia tidak mengganggu bayi kerana ia diperbuat dari bahan semulajadi dan mempunyai sijil KKM. Direka khas oleh pakar herba utk mengurangkan morning sickness ibu hamil.
Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut.
Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut. 

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, March 5, 2014

KELEBIHAN HALIA

11 KELEBIHAN YANG KITA TAK TAHU

Halia banyak digunakan dalam masakan melayu. Tak lengkap rasanya kalau bahan ini tiada di dapur kerana kebanyakan masakan berasaskan herba menggunakan Halia.

Tahukah anda Halia juga bermanfaat dari segi kesihatan. Ada 11 kelebihan halia yang mungkin kita sendiri tidak tahu:

1. Halia Mengekalkan Peredaran Darah Normal. 
Halia mengandungi kromium, magnesium dan zink yang boleh membantu untuk memperbaiki aliran darah, serta membantu mengelakkan kesejukan, demam dan peluh berlebihan.

2. Memulihkan Mabuk dalam Perjalanan
Halia adalah penawar yang diketahui berkesan untuk loya yang dikaitkan dengan mabuk. Sebab yang tepat tidak diketahui, tetapi dalam kajian kadet tentera laut, mabuk laut akan berkurangan apabila diberi serbuk halia.

3. Meningkatkan penyerapan nutrien dalam usus.
Ginger meningkatkan penyerapan dan merangsang nutrien penting dalam badan. Ia terjadi kerana halia meransang rembesan enzim gastrik dan enzim.Hal ini dengan merangsang perut dan rembesan enzim pankreas yang membantu penyerapan nutrien.

4. Pencegahan Demam dan Selesema. 
Halia telah digunakan beribu-ribu tahun sebagai rawatan semula jadi untuk demam dan selesema di seluruh Asia. Kajian di University of Maryland Medical Center mendapati, untuk merawat demam dan selesema di kalangan orang dewasa, rendam 2 sudu besar halia segar yang dicincang dalam air panas dan diminum dua hingga tiga kali sehari

5. Mengurangkan Ketidakselesaan Perut.
Halia sesuai dalam membantu pencernaan, seterusnya meningkatkan penyerapan makanan dan mengelakkan sakit perut. Halia dapat mengurangkan keradangan seperti juga aspirin dan ibuprofen

6. Mencegah Barah Usus. 
Satu kajian di University of Minnesota mendapati, halia boleh melambatkan pertumbuhan sel-sel kanser kolorektal/ Usus.


7. Mengurangkan kesakitan dan keradangan. 
Halia mengandungi beberapa bahan-bahan anti-radang yang paling mujarab dan merupakan ubat penahan sakit semulajadi yang kuat.

8. Melawan Masalah Pernafasan yang biasa. 
Jika anda mengalami penyakit pernafasan biasa seperti batuk, halia membantu dalam mengembangkan paru-paru anda dan melonggarkan kahak kerana ia adalah ekspektoran semulajadi yang mencairkan dan membuang kahak. Dengan cara ini anda boleh dengan cepat pulih daripada kesukaran bernafas.

9. Rawatan Kanser ovari. 
Serbuk halia mendorong mematikan sel dalam sel-sel kanser ovari.


10. Menguatkan imuniti. 
Halia membantu meningkatkan sistem imun. Pengambilan sedikit halia sedikit sehari boleh membantu mengurangkan risiko strok dengan menghalang lemak melekat pada arteri. Ia juga mengurangkan jangkitan bakteria dalam perut, dan membantu melegakan batuk dan kegatalan tekak.

11. Mengurangkan Morning Sickness. 
Halia berjaya mengatasi kes morning sickness dan ketidakselesaan perut sebanyak 75 peratus.


NAK TAHU LEBIH LANJUT TENTANG HALIA NI,SILA klik di sini


Saturday, December 21, 2013

PEPPERMINT GINGER PLUS SHAKLEE

Shaklee Peppermint-Ginger Plus - Vitamin Melegakan Perut Sebu


Nyaman dan Melegakan

Nyaman dan melegakan itulah sifat kebaikan yang ada pada Peppermint Ginger Plus. Kesan pengambilannya akan melegakan dan menceriakan mereka yang mengalami senak perut, berangin atau lebih tepat lagi perut sebu. Sering kali berlaku apabila kita lewat makan atau waktu makan hura hara menyebabkan perut kita meragam dan tidak selesa.

Sekilas fakta mengenai produk

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.
Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.


Antara manfaat Peppermint Ginger adalah:


Pudina

1. Melegakan otot perut yang mempunyai kesan penenang.
2. Membantu dalam penghadaman, melegakan gastric, pedih ulu hati 
    dan cirit birit.
3. Pengambilan pudina boleh menyebabkan peluh dan ini sangat baik 
    untuk menyekat demam apabila dijangkiti selesema.

Halia

1. Bertindak meransang rembesan enzin Salvia untuk percernaan makanan.
2. Bertindak melegakan ketidakselesaan perut dan usus, rase mual ketika awal kehamilan 

Pokok Andas (fennal)

Bertindak untuk melegakan sakit perut, gejala flu serta masalah alergi pada saluran usus.

Cekur Manis (Anise)

Meransang rembesan jus gastric untuk percernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit serta memberi peredaran tenaga dalam badan.

Siapa yang Memerlukan Peppermint Ginger Plus?
  • Wanita mengandung yang mempunyai masalah loya dan morning sickness
  • Mereka yang gemar mengembara dan serik mengalami mabuk laut/darat
  • Mereka yang sering mengalami masalah gastrik dan angin
  • Mereka yang sering mengalami kembung perut
  • Mereka yang sering mengalami masalah pencernaan.
Sebarang pertanyaan tentang produk dan pesanan,boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR 
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Google+ Followers