Showing posts with label PHYTOCOL-ST SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label PHYTOCOL-ST SHAKLEE. Show all posts

Monday, February 6, 2017

AWASI 5 TANDA BAHAYA SAKIT JANTUNG

Assalammualaikum...

Sakit jantung atau serangan jantung ni boleh berlaku kepada sesiapa sahaja walaupun kepada seseorang yang dilihat sihat pada luarannya. Bukan sahaja pada mereka yang memang mempunyai penyakit.



Jantung ialah otot di mana berfungsi untuk mengepam darah ke seluruh badan. Statistik Kementerian Kesihatan menunjukkan, penyakit jantung penyebab kematian nombor satu di Malaysia yang merangkumi 16.5 peratus kematian di hospital sepanjang 2008. 

Image result for bahaya SAKIT JANTUNG


Dan paling mengejutkan bagi kita sebagai kaum wanita ni. Tahu tak?


“Risiko wanita mendapat sakit jantung lebih rendah berbanding lelaki. Ini disebabkan wanita dilindungi estrogen tinggi ketika masih subur berupaya mengelakkan mereka diserang penyakit itu."

5 TANDA-TANDA AWAL SAKIT JANTUNG

1. Sakit Dada
2. Sukar Bernafas
3. Kurang Selera Makan
4. Sering Rasa Lelah Penat
5. Kerap Buang Air Kecil

Bagaimana untuk mencegah sakit jantung ni?


1. Mestilah jaga pemakanan kita. Makan makanan yang seimbang. Banyak sebenarnya makanan yang baik untuk jantung ni. Contohnya kacang merah,tuna, bawang putih,oat dan banyak lagi.

2. Bersenam. Ramai sebenarnya yang kurang melakukan aktiviti yang dapat merangsang badan kita ni supaya berpeluh. Ini adalah satu aktiviti yang membantu supaya anggota badan kita bergerak dan dalam masa yang sama jantung kita akan berfungsi dengan baik.

3. Jauhi rokok dan alkohol. Dalam mana-mana penjagaan kesihatan ni. Bab merokok dan minuman alkohol sangat dititikberatkan. Sangat digalakkan agar semua orang hindari dari ni.

4. Kawal tekanan darah dan kadar gula dalam darah. Ini kerana perkara ni sebenarnya boleh menyebabkan serangan jantung yang mengejut. Tanpa kita sedar, tiba-tiba kita alami masalah jantung. Sebab itu la sangat digalakkan kita buat pemeriksaan kesihatan walaupun kita sihat.



Peluang hebat jangan dilepaskan dengan pembelian Vivix Advanced Protection







Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Thursday, February 26, 2015

COD SET KOLESTROL TINGGI

Assalammualaikum...

Minggu lepas ada customer Ida telefon tanya Shaklee ada ubat untuk kolestrol tinggi tak. Awal pagi juga la die telefon dalam kul10 lebih masa tu Ida nak masak..Katanya kolestrol die tinggi. Doktor suruh amik minyak kelapa dara tapi katanya kelat nk telan.huhuhu

Yup selain ubat kurus Shaklee pun ada ubat kolestrol tinggi. Yang penting no drug...semulajadi dan dijamin selamat.heheheh

So Ida perkenalkan produk baru dari Shaklee Phytocol-st yang sememangnya khas untuk pesakit yang ada kolestrol tinggi.


Mula-mula die agak was-was sebab produk baru kan. Sebenarnya tak perlu risau pun sebabnya produk baru dah dijalankan berpuluh-puluh ujian klinikal malah dah ada testimoni pesakit kolestrol sendiri yang menggunakannya.



Ida cadangkan amik Pytocol-st sebagai pencegahan dan Omega Guard yang menurunkan paras kolestrol. Ida ada ceritakan bagaimana ia berfungsi di sini


Alhamdullilah Kak Za (nama panggilan) setuju nak cuba. Sepatutnya Ida nak COD sebelum raya cina tapi sebab tak sempat. Die datang sendiri amik kat rumah sebab opis die dekat je dengan rumah Ida. Alhamdullillah dipermudahkan segala urusan Ida...

Of couse ada FREE GiFT pada semua customer kesayangan Ida..

Ada lagi nak order dan dpt free gift dari Ida?

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Fanpage : Mummysupplementshop
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya.

Wednesday, October 1, 2014

JUMLAH KALORI DALAM NASI LEMAK DAN ROTI CANAI

Assalammualaikum..

Sarapan yang selalunya korang suka makan setaip pagi. Roti canai dan nasi lemak kan? Jangan tipu la kalau ade yg cakap tak suka sbb Ida sendiri pun suka makan. Tapi tahukan anda berapa jumlah kalori dan setiap hidangan nasi lemak dan roti canai?

Tahukah anda, kandungan kalori dalam nasi lemak dan roti canai adalah sangat tinggi. Untuk setiap pinggan hidangan nasi lemak, kandungan kalori adalah 389 cal, manakala untuk stiap keping roti canai adalah 301 cal. Manakala, bagi Teh Tarik, kandungan kalori bagi setiap cawan adalah 229 cal. Banyakkan ?



Berdasarkan kajian setiap individu lelaki memerlukan 2500 kalori dan perempuan memerlukan 2000 kalori setiap hari. Diharapkan dengan perkongsian info ini, dapat membantu anda untuk merancang pengambilan makanan yang sesuai setiap hari

Selain roti canai atau nasi lemak, nasi goreng menjadi pilihan ramai untuk bersarapan.


Masalahnya,kandungan minyak di dalam nasi goreng adalah TINGGI sehingga boleh menyebabkan pengambilan kalori secara berlebihan.Ini kerana makanan berminyak termasuk nasi goreng mengandungi kalori 2 KALI GANDA berbanding makanan yang sama dengan cara memasak yang berbeza.

Minyak yang diapanaskan berubah menjadi lemak tepu yang meningkatkan risiko penyakit jantung dan strok.

Pernah dengar tentang Phytocol ST?

Phytocol-ST adalah formulasi proprietari dengan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal membantu menurunkan kolestrol LDL (kolestrol jahat).

Ia membekalkan 2,000mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari bersamaan 200 batang lobak merah,70 keping gandum dan 425 bji tomato!

Produk ini sangat sesuai untuk sesiapa yang memiliki tahap kolestrol yang tinggi dan mahukan cara semulajadi untuk menurunkan kolestrol mereka tanpa menggunakan dadah.

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : Aqidgirl_88@yahoo.com

Monday, June 30, 2014

PHYTOCOL-ST SHAKLEE : UBAT KOLESTROL TINGGI

Assalammualaikum..

Entry lepas Ida ada ceritakan tentang produk terbaru Shaklee, supplement untuk turunkan kolestrol tinggi..So di sini Ida akan ceritakan lebih details apa itu Phytocol-St.

APA ITU PHYTOCOL-ST SHAKLEE?


Phytocol-ST Shaklee adalah formula proprietari yang membekalkan 2,000mg fitosterol setiap hari.



ADAKAH ANDA SANGGUP MAKAN

200 BATANG LOBAK SEHARI?

70 KEPING ROTI GANDUM?
425 BIJI TOMATO?

Ida pasti jawapannya, TAK SANGGUP. 
SEBAB ITULAH ANDA PERLUKAN PHYTOCOL-ST. 
HANYA 2 BIJI, 2 KALI SEHARI SUDAH MEMADAI.

APA ITU FITOSTEROL?

Fitosterol (dirujuk sebagai sterol dan stanol tumbuhan) ditemui dalam membran sel tumbuh-tumbuhan. Ia juga boleh ditemui dalam kuantiti yang kecil dalam pelbagai tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin. Dianggarkan 200-400mg sterol tumbuhan dan lebih kurang 50mg stanol tumbuhan kita makan setiap hari.

BAGAIMANA PENGAMBILAN TABLET INI DAPAT MEMBANTU KESIHATAN?


Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan 2,000mg fitosterol setiap hari, bersama-sama diet rendah lemak tepu dan rendah kolesterol disamping tinggi serat larut, bersenam dan penurunan berat badan.

BILAKAH MASA YANG SESUAI UNTUK SAYA MENGAMBIL PHYTOCOL-ST SHAKLEE?


Untuk hasil yang terbaik, ambil produk seperti yang disyorkan : 2 tablet dua kali sehari dengan makanan.

BOLEHKAH SAYA MENGAMBIL PHYTOCOL-ST SHAKLEE DAN OMEGA GUARD SHAKLEE PADA MASA YANG SAMA?


Ya. Tiada sebab kenapa anda tidak boleh mengambil kedua-dua produk ini demi menjaga kesihatan anda. Anda juga boleh mengambil Coq-health Plus Shaklee yang boleh mengoptimumkan manfaat Phytocol-ST Shaklee.

ADAKAH PRODUK INI SESUAI UNTUK MEREKA YANG MEMPUNYAI PARAS KOLESTEROL TINGGI SAHAJA?


Phytocol-ST Shaklee dapat membantu mengawal paras kolesterol dalam tubuh. Oleh yang demikian, ia disarankan kepada sesiapa sahaja yang ingin menjaga kesihatan mereka.

ADAKAH PHYTOCOL-ST SHAKLEE BEBAS GLUTEN?
Ya. Bebas Gluten.


NAK ORDER? sila klik 


SEBARANG PERTANYAAN DAN PESANAN BOLEH HUBUNGI SAYA:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
SMS/WHATSAPP 0174636210
EMAIL: Aqidgirl_88@yahoo.com

Thursday, June 12, 2014

UBAT TURUNKAN KOLESTROL: PHYTOCOL-ST

Assalammualaikum...

Beberapa hari lepas, Shaklee telah mengeluarkan produk baru bagi menurunkan kadar kolestrol memandangkan sekarang ni hampir 6 juta penduduk mengalami kolestrol yang tinggi.

Apakah Kolesterol Tinggi


Kolesterol adalah bermaksud sejenis sterol yang muncul dalam aliran darah sebagai lemak. Apabila molekul hidrogen dan oksigen mula bergabung bersama-sama , mereka menjadi ysatu lemak yang dipanggil lipid. Jika tidak dirawat , lipid ini boleh menyebabkan beberapa penyakit yang serius dan mengancam nyawa manusia

Terdapat tiga jenis utama kepadatan lipoprotein dan ada termasuk kepadatan rendah (LDL ) yang sering menjadi punca utama penyakit koronari jantung, ketumpatan tinggi ( HDL) , dan ketumpatan perantaraan ( IDL ). Ujian kolesterol mudah boleh mengetahui yang kepadatan anda mengalaminya.

Tanda-tanda dan Gejala kolesterol Tinggi :

Apabila kolesterol tidak dikawal, akhirnya dia akan menjadi plak di dinding arteri manusia . Jika tidak dirawat, mengancam nyawa masalah kesihatan yang boleh menjadi isu. Berikut adakah tanda-tanda kolesterol tinggi jika tidak dirawat segera ;

• Masalah Pernafasan

• Sakit dada

• Pening

• Denyutan jantung yang tidak tetap

• Loya dan muntah-muntah

• Kebimbangan melampau

• Heartburn atau ketidakhadaman yang kerap

• Berpeluh dingin

Rawatan yang boleh dilakukan

Gaya hidup yang sihat bukan sahaja dapat membantu untuk merawat kolesterol tinggi, tetapi ia juga boleh membantu untuk mencegah pembentukan berbahaya plak dalam arteri.

• Senaman yang kerap

• Elakkan makanan yang tinggi lemak tepu

• Had pengambilan alkohol

• Berhenti merokok

• Diet yang sihat yang kaya dengan bijirin penuh, dan serat semula jadi

• 6-8 jam tidur satu malam

Memperkenalkan PHYTOCOL-ST Shaklee


PHYTOCOL-ST Shaklee adalah formulasi proprietari yang berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL

Kelebihan dan Keistimewaan Shaklee.
Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin

  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.
Bagaimana Fitosterol bertindak

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda

Nak order? sila klik 


Sebarang pesanan dan pertanyaan boleh hubungi saya di :

NURUL AQIDAH AZAHAR 
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email: Aqidgirl_88@yahoo.com

Google+ Followers