Showing posts with label VIVIX SHAKLEE. Show all posts
Showing posts with label VIVIX SHAKLEE. Show all posts

Sunday, March 19, 2017

CARA HILANGKAN MASALAH BUASIR DENGAN SEGERA

Assalammualaikum....

Ramai sebenarnya alami masalah buasir ni tanpa sedar. Buasir merupakan keadaan bengkak dan inflamasi di pembuluh darah serta tisu di sekeliling bahagian anus (dubur) dan bahagian penghujung rektum (bahagian akhir usus besar).



Ia terjadi apabila pesakit meneran ketika membuang air besar atau berlakunya tekanan yang berterusan ke atas pembuluh-pembuluh darah di bahagian tersebut.

Related image

Simptom-simptom penyakit buasir ialah :

1. Rasa sakit yang berdenyut-denyut.· Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar.·

2. Darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur.· Dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah.
3. Ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur.
4. Bengkak ini keluar selepas membuang najis. Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal.

Sebenarnya banyak je petua tradisional ni yang membantu merawat masalah buasir ni. Contohnya minum air rebusan buah ciku, gunakan tomato untuk sapukan pada buasir, gunakan daun semambu untuk direbus kemudian minum dan disapukan pada buasir.

Tapi al maklumla zaman sekarang semua nak cepat. Dah tak ramai yang nak ikut cara tradisional ni. Jadi Vivix shaklee dapat membantu atasi masalah buasir ni.



Bagaimana?

Empat bahan utama dalam Vivix shaklee ni sebenarnya merupakan bahan yang mempunyai serat yang tinggi. Makanan yang berserat kan bagus untuk masalah penghadaman ni kan dan membantu tubuh menyerap nutrien dengan lebih cepat.

Dan ini membantu agar sistem pembuangan akan lebih lancar dan dapat elakkan masala buasir terus berlaku.



Klik di sini untuk pembelian segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Sunday, March 12, 2017

CARA HILANGKAN SAKIT LUTUT DENGAN MUDAH

Assalammualaikum..


"Nak, mak sakit lutut. Susah nak berjalan. Solat pun rasa sakit"


" Takpelah korang pergi la bercuti, ayah tak larat lutut pun asyik sakit je"


Itu la keluhan yang selalunya mak ayah kita akan rungutkan. Dalam hati diorang bukannya tak teringin nak bercuti, berjalan dengan anak dan cucu tapi disebabkan faktor kesihatan diorang menyebabkan diorang berdiam dan mengalah.

Itula sifat ibu bapa bila semakin berusia. Walaupun mulut kata taknak tapi sebenarnya hati ni nak. Anak-anakla kena memahami.

Sakit lutut ni kebanyakkan memang berlaku pada mereka yang berusia dan tak mustahil golongan muda pun boleh mengalami masalah yang sama.

Image result for sakit lutut

Ini kerana apabila usia kita telah melepasi 20 tahun ke atas tahap kekuatan tulang kita akan semakin berkurangan. Jadi semakin berusia kita semakin kurang daya kekuatan kita. Oleh itu tak hairanlan kalau mak ayah kita memang akan kerap rasa sakit lutut mahupun sendi diorang. Juga boleh berlaku pada golongan ibu muda sebab selepas melahirkan anak, banyak zat dalam badan akan berkurangan.

Sebab itu la ibu-ibu yang masih muda ni digalakkan untuk jaga kesihatan yang lebih baik dari awal sebelum usia semakin lanjut. Taknak la nanti usia belum sampai 30 tahun tapi dah mula rasa sakit lutut,sendi dan sebagainya. 


Satu jurnal kajian saintifik bertajuk Scientific Evidence and Rationale for the Development of Curcumin and Resveratrol as Neutraceutricals for Joint Health (Int J Mol Sci. 2012; 13(4): 4202-4232.), dapat disimpulkan bahawa telah terbukti resveratrol boleh membantu:

- Mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi.
- Mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.

Jadi boleh dikatakan resveratrol dalam Vivix berkesan untuk atasi masalah keradangan terutamanya masalah sakit lutut atau sendi ni.



Klik di sini untuk pembelian segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Friday, March 10, 2017

VIVIX SUPPLEMENT SELEPAS KIMO UNTUK PESAKIT KANSER

Assalammualaikum..

Semua pesakit kanser akan menjalani kimoterapi yang bertujuan untuk membunuh semua sel dalam badan terutamnya sel kanser dan secara tak langsung ia juga boleh membunuh sel yang sihat dalam badan kita.



Kebanyakkan pesakit yang telah menjalani kimoterapi ni akan mengalami kesan sampingan seperti hilang selera makan, badan menjadi lemah, kulit melecet,ulser, keguguran rambut dan sebagainya.

Image result for kemoterapi

Dan semestinya bagi pesakit yang telah menjalani kimoterapi ni nak kembali rasa sihat semua, dah tak sanggup nak buat kimoterapi ni sebabnya ia membuatkan tubuh menjadi sangat lemah.

Vivix yang mengandungi resveratrol yang membantu pesakit jadi rasa lebih sihat dan membantu merawat sel sihat yang telah dirosakkan semasa menjalani rawatan kimoterapi. Dalam masa yang sama Vivix juga membantu merencatkan atau mengecutkan tumor atau sel kanser. 


Ada yang tanya semasa jalani kimoterapi boleh ambil Vivix ke? Jawapannya tak boleh sebab masa kimoterapi akan musnahkan sel dalam badan, kalau makan Vivix pun jadi takde fungsi sebab tak dapat diserap dalam badan dengan baik.

Klik di sini untuk pembelian segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, March 6, 2017

APA BEZA VIVIX DENGAN MINUMAN KESIHATAN YANG LAIN

Assalammualaikum...

Apa yang membezakan Vivix lain dari minuman kesihatan yang lain?

Ini kerana ia telah diuji secara klinikal nya yang menunjukkan kandungannya adalah 10 ganda lebih hebat dari resveratrol




Vivix adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik.

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Paling mudahnya Vivix ni kerana hanya pengambilan 1 sudu teh setiap hari sudah cukup membantu kita kekal sihat. Sebab itu la ramai golongan yang sudah berusia ni lebih sukakan Vivix kerana lebih cepat dan mudah diambil berbanding makanan tambahan dalam bentuk tablet atau kapsul

Thursday, February 23, 2017

3 CARA MUDAH AGAR LUKA BERSALIN CEPAT SEMBUH

Assalammualaikum..

Lega rasanya bila anak yang dikandung..bawa selama 9 bilan ni akhirnya selamat dilahirkan. Masa tu rasa sakit bersalin semuanya hilang macam tu je. Tapi ada satu perkara yang ramai ibu-ibu gelisah iaitu bila luka bersalin lambat sembuh.




Ikut pada pengalaman ramai ibu-ibu termasuk Ida la. Kalau dalam 2 minggu selepas bersalin memang luka akan sembuh dengan baik. Maknanya takde la sampai terkoyak balik. Tapi paling seksa bila luka bersalin ni masih tak sembuh sehingga hari ke 40.

Image result for cara luka bersalin cepat sembuh

Kalau orang-orang tua cukup pantang kalau bersalin, jalan sana sini sebabnya risau perkara macam ni la. Luka tak sembuh lepas tu terkoyak.Kang tak pasal-pasal kena jahit sekali lagi.Oh..no..no.



Sebenarnya banyak cara mudah agar luka bersalin cepat sembuh sama ada cara moden atau tradisional.


3 CARA MUDAH AGAR LUKA BERSALIN CEPAT SEMBUH


1. Makan ikan haruan. Ini antara lauk berpantang paling best la kalai bagi Ida.hehe. Tapi sekarang susah la nak jumpa. Ikan haruan ni goreng panas-panas atau buat sup memang sedap. Dalam ikan haruan ni ada zinc yang sangat bagus untuk sembuhkan luka dengan cepat.

2. Pengambilan buah sunquick. Buah oren, mandarin, sunquick ada vitamin C yang selalu ibu-ibu berpantan akan ambil supaya luka bersalin cepat sembuh. Malah ia membantu agar luka tu tak berdarah kembali.

3. Pengambilan Vivix shaklee membantu agar luka cepat sembuh. Ini kerana ia membantu memperbaiki sel dari dalam. Secara tak langsung bukan sahaja luka je sembuh malah badan pun bertenaga lain macam je.

Nak Luka Pantang Cepat Sangat Sembuh, Walaupun Caesar? from iReach HD on Vimeo.




Klik di sini untuk pembelian segera



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, February 16, 2017

AWAS!BAHAYA HIPERTIROID BOLEH MEMBAWA MAUT

Assalammualaikum..

Hipertiroidisme atau hipertiroid ni adalah suatu keadaan di mana kelenjar tiroid menghasilkan terlalu banyak tiroksin hormon. Dan mengikut beberapa sumber ia selalunya berlaku pada kaum wanita antara nisbah 4 menyerang pada wanita yang berumur 20 tahun ke atas.



Hipertiroid ini apabila hormon tiroid T3 dan T4 didapati lebih tinggi daripada orang biasa. 

Antara penyebab penyakit ini ialah :

- Grave’s disease. Antibodi di dalam badan menyebabkan tiroid membesar dan mengeluarkan lebih hormon. Selalunya semua (atau sebahagian besar) sel tiroid orang yang menghidapi penyakit ini mengeluarkan hormon berlebihan

- Thyroiditis (tiroid bengkak). Selalunya keadaan ini boleh elok sendiri

- Toxic nodule goitre. Terlalu banyak iodin di dalam makanan



Image result for bahaya hipertiroid


Tanda-tanda orang yang menghidapi hipertiroidisme:
  • Bengkak di leher
  • Cirit birit
  • Degupan jantung bertambah, sentiasa berdebar-debar
  • Gementar dan gelisah, terketar-ketar
  • Haid tidak teratur, kurang atau tidak datang
  • Kesuburan turun
  • Penumpuan kurang
  • Mata menjadi besar (bulging)
  • Angin yang tidak menentu
  • Kejang otot
  • Osteoporosis (kereputan tulang)
  • Pengeluaran peluh banyak
  • Suhu badan naik, tak tahan panas
  • Rambut tidak kuat
  • Sukar bernafas
  • Sukar tidur
  • Tekanan darah naik
  • Turun berat badan secara tiba-tiba
  • Lemah
Rawatan hipertiroid

1. Ubat-ubatan anti-tiroid dan iodin radioaktif untuk melambatkan pengeluaran hormon tiroid. 

2. Pembedahan dengan membuang sebahagian atau kesemua daripada kelenjar tiroid. 

Kebanyakkan akan bertindakbalas dengan baik jika dirawat dengan lebih awal. Ia akan lebih teruk jika diabaikan terutamanya bagi wanita yang mengandung.

Ini kerana wanita bergandung boleh berisiko kepada keguguran, lahir anak premature atau berat badan kurang dan meningkatkan tekanan darah tinggi.


Jadi siapa ada tanda-tanda macam ni segera la berjumpa doktor dan buat pemeriksaan sebelum lebih teruk nanti. Malah ada juga hipertiroid ni membawa maut.

Klik di sini untuk pembelian segera


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Wednesday, February 15, 2017

APA KEBAIKAN ANGGUR MUSCADINE?

Assalammualaikum...

Anggur muscadine salah satu bahan yg terkandung dalam Vivix shaklee di mana ia ada polifenol yg dipercayai oleh ahli sains yg sangat bagus untuk kesihatan.



Salah satu kebaikan anggur muscadine ni ialah membantu mengawal berat badan
.

Ini kerana sifatnya ia tinggi fiber dan air membantu utk perut rasa lebih cepat kenyang. Senang kata anggur muscadine ni membantu menyekat selera makan kita dari pengambilan kalori atau gula yang berlebihan dalam badan.
.

Merujuk kepada American Heart Association, apabila pengambilan kalori berlebihan boleh menyebabkan risiko kepada obesiti, tekanan darah tinggi, kolestrol dan banyak lagi
.


Dan ada banyak lagi kebaikannya selain mengawal berat badan. Tu belum masuk lagi 3 bahan lain yang ada dalam Vivix ni.






.

Tuesday, February 14, 2017

6 CARA MERAWAT BATU KARANG DENGAN MUDAH

Assalammualaikum...

Batu karang ni selalunya berlaku pada kaum lelaki dan boleh juga berlaku pada kaum wanita. Batu karang ni berkaitan dengan buah pinggang. Kalau ada batu karang jadi ni menunjukkan ada masalah pada buah pinggang.


Banyak sebenarnya punca masalah batu karang ni dan salah satu punca utamanya ialah kekurangan air. Bila kita kurang minum air, air kencing kita akan menjadi pekat. Jadi kepekatan tu akan menyebabkan terbentuknya kristal. Bukan kristal berharga ye yang ala-ala maca berlian tu tapi kristal yang merosakkan buah pinggang.



Selain tu masalah jangkitan pada salur kencing dan pembesaran saluran prostat juga punca boleh berlakunya masalah batu karang ni.

Image result for cara merawat batu karang

Cara merawat batu karang dengan mudah


1. Pengambilan cuka epal. Ada petua cakap minum 4 kali sehari dalam masa 5 hari. Jadi setiap kali masa nak makan tu minum segelas cuka epal.

2. Pengambilan jus delima. Ida tak tahu kalau kat pasaran ada jual ke tak tapi kalau delima Ida kenal satu produk pati delima Gulsan. Memang masa mengandung pun elok amik.

3. Makan makanan yang serat tinggi seperti sayur-sayuran. 

4. Jaukan makanan berproses ni. Junk food ke..fast food ke. Sila hentikan.

5. Air bikarbonat ke..kopi ke..teh ke. Sila juga elakkan. Baik minu air kosong je lagi bagus untuk kesihatan.

6. Pengambilan supplement


Vivix adalah supplement anti radang yang sangat baik untuk mengurangkan keradangan yang disebabkan oleh radikal bebas yang boleh menyebabkan pembentukan batu karang. Vivix juga supplement anti penuaan yang terbaik di dunia yang terbukti boleh mengurangkan risiko penyakit kronik.

Tak salah kalau nak cari alternatif untuk merawat batu karang ni. Apa-apa sila rujuk dengan doktor sebelum buat keputusan.

Klik di sini untuk pembelian segera

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Sunday, February 12, 2017

5 CARA KAWAL GULA DALAM BADAN

Assalammualaikum...

Ramai sebenarnya yang memang susah atau orang kata agak liat nak menjaga bab kesihatan ni. Bila dah jatuh sakit, buat pemeriksaan baru la masa tu nak jaga kesihatan. Ubat dah kena telan banyak-banyak, kerap ke hospital dan sebagainya.



Diabetes mellitus atau kencing manis atau orang kata gula dalam darah ni merupakan penyakit yang paling ramai yang kena dan meningkat setiap tahun.

Kebanyakkan yang menghidapi penyakit kencing manis ni memang susah nak kenalpasti simptonya sebab ada yang fikir itu perkara biasa contohnya seperti kekerapan kencing atau kencing tak lawas.


Dan tahu tak penyakit kencing manis ni tak boleh diubati sepenuhnya tapi kita boleh mengawalnya. Macam mana?

Image result for cara mengawal gula dalam darah

5 cara kawal gula dalam badan

1. Pemakanan

Bagi pesakit kencing manis ni kena faham bahawa kandungan gula dalam setiap makanan yang dimakannya mestila terkawal. Dah tak boleh main serbu makan je. Makanan karbohidrat tinggi dan bergula ni sebaiknya dielakkan. 

2. Senaman

Ramai orang yang jarang atau memang susah nak bersenam ni. Dan selalunya bagi mereka yang mengihdapi penyakit kencing manis ni memang jenis yang kurang melakukan aktiviti atau riadah. Kekurangan aktivit-aktivit seperti  ni menyebabkan nilai kalori dalam badan akan meningkat. 

3. Mengawal berat badan

Berat badan berlebihan atau obesiti ni menyebabkan lemak-lemak akan terkumpul. Ini bukan sahaja menyebabkan kita susah nak kawal gula malah boleh mendatangkan penyakit-penyakit yang lain.

4. Ubat-ubatan

Ini bagi tahap gula dalam darah yang semakin tinggi dan tak boleh dikawal lagi. Dah memang kena cucuk insulin la orang kata. Sampai ada kes nak kena potong kaki ni. Kena la mula rujuk sentiasa dengan doktor.

5. Pengambilan supplement


Resveratrol di dalam Vivix membantu meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin. Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes dan jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh mengurangkan diabetes.

Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan keluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.

Resveratrol juga mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita. Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah di aktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya.


Nak order? sila klik
Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Saturday, February 11, 2017

CARA MELANCARKAN DARAH NIFAS

Assalammualaikum...

Darah nifas ni ialah darah yang keluar dari ibu-ibu selepas melahirkan anak. Sama juga macam darah haid cuma bezanya darah nifas darah selepas bersalin.



Kalau sebelum ni Ida tak tahu beza darah nifas. Jadi Ida bagi peringatan skit. Darah yang keluar masa korang tengah sakit kontraksi tu bukan darah nifas ye dan wajib solat masa tu. Tapi selepas melahirkan anak, darah yang keluar tu la darah nifas.

Image result for darah nifas

Darah nifas ni selalunya keluar sepanjang kita berpantang 44 hari dan ada juga yang berlarutan sehingga 60 hari paling lama. Jika darah masih keluar selepas 60 hari itu dah dianggap sebagai darah penyakit.

Tapi ada satu keadaan darah nifas yang keluar tu tak habis. Jadi bergumpal, keluar dalam masa yang lama.

Ini membahayakan sebabnya bila darah kotor ni tak keluar kesemuanya dan rahim tak bersih, ini akan menyebabkan kepada risiko cyst,kanser rahim dan sebagainya.

Kalau ikut perubatan tradisional. Sepanjang berpantang sebab itu la ibu-ibu digalakkan berurut dan bertungku supaya darah nifas ni keluar habis. Jangan ada yang tertinggal pada dinding-dinding rahim. Dan lagi satu dengan pengambilan jamu-jamu atau herba kampung ni yang memang dari turun-temurun digunakan oleh ibu-ibu berpantang ni untuk rahim dan faraj ni.

Secara moden nya sekarang,banyak supplement juga yang membantu untuk melancarkan darah nifas ni termasuk la Vivix shaklee.



Kandungan resveratrol dalam Vivix juga membantu membaik pulih sel dari peringkat DNA, yang membantu ibu pantang pulih dengan pantas melalui pengeluaran darah nifas yang elok dan tidak terbantut.

Nak order? sila klik


Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


4 CARA MERAWAT RHEUMATOID ARTHRITIS

Assalammualaikum..

Rheumatoid arthritis ini merupakan keradangan yang kronik yang lebih menyerang sendi korang. Kalau berlarutan ia boleh sampai menjejaskan sistem badan termasuk mata,kulit, paru-paru, jantung dan salur darah.




Rheumatoid arthritis ni gangguan autoimun di mana ia berlaku apabila sistem imun ni tersilap menyerang tisu badan sendiri.

Gejala Arthritis Rheumatoid


  • Bengkak pada banyak sendi, dan berbentuk bersimetri.
  • Kaku di awal pagi.
  • Sakit yang datang dan pergi, berulang-ulang.
  • Sendi tak bergerak normal.
  • Kelihatan merah dan rasa panas pada sendi.
  • Terasa mencucuk-cucuk pada hujung badan.
  • Otot menjadi kaku jika terlalu lama pada satu-satu posisi.
Image result for rheumatoid arthritis

Siapa yang berisiko dapat Rheumatoid arthritis ni?

1. Wanita lebih berisiko mendapat rheumatoid arthritis ni

2. Boleh berlaku kepada semua peringkat umur tapi lebih kepada yang berumur 40-60 tahun.

3. Keturunan yang ada masalah ni juga berisiko untuk mendapat rheumatoid arthritis.

4. Faktor persekitan yang boleh menganggu fungsi sistem imun. Contohnya merokok.

5. Obesiti berisiko tinggi untuk mendapat rheumatoid arthritis kerana tulang dan sendi tak dapat menampung berat badan yang berlebihan.

4 Cara merawat Rheumatoid arthritis

1. Ubat-ubatan seperti bukan antiradang (NSAIDs) atau steroid dan Disease-modifying antirheumatic drugs (DMARDs).

2. Sesi terapi

3. Pembedahan 


- Synovectomy. Pembedahan untuk membuang synovium radang (lapisan sendi). Synovectomy boleh dilakukan pada lutut, siku, pergelangan tangan, jari dan pinggul.

- Pembaikan tendon. Keradangan dan kerosakan sendi boleh menyebabkan tendon di sekeliling sendi anda untuk melonggarkan atau pecah. Pakar bedah mungkin boleh membaiki tendon di sekeliling sendi.

- Joint repair. Pembedahan menggabungkan bersama yang boleh disyorkan untuk menstabilkan atau menyelaraskan semula bersama dan untuk menghilangkan rasa sakit apabila penggantian sendi bukan satu pilihan.

- Total joint replacement. Semasa pembedahan penggantian sendi, pakar bedah membuang bahagian yang rosak sendi dan memasukkan prostesis yang diperbuat daripada logam dan plastik.


4. Pengambilan Omega guard dan Ostematrix

Ostematrix terdiri daripada kalsium-magnesium. Pengambilan kalsium penting untuk pembentukan tulang yang kuat. Jika kita kekurangan kalsium tulang akan mudah retak, patah juga rosak. Pengambilan kalsium sangat memberi kesan yang baik kepada tulang. Tulang yang sihat menyumbang kepada sendi yang sihat. 

Omega Guard dihasilkan dari ikan laut dalam yang berkualiti tinggi. Dengan proses begitu teliti, untuk penghasilan Omega 3 dan Omega 6 yang 'mantap'. 

Secara semulajadi, minyak ikan Shaklee ini bersifat anti radang atau anti inflamasi. Jadi, ini akan mengurangakan keradangan yang berlaku akibat sakit sendi arthritis. Ia juga bertindak memelihara sendi. 

Caranya? Asid lemak Omega 3 mencegah kemusnahan enzim yang bentuk tisu rawan untuk perlindungan sendi. 

Vivix adalah antioksidan yang tinggi yang mengandungi resveratrol yang membantu mengatasi masalah keradangan ni dan secara tak langsung ia akan membantu mengurangkan sakit sendi ni.



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Thursday, February 9, 2017

VERTIGO? 4 RAWATAN VERTIGO YANG MEMBANTU MENGATASINYA

Assalammualaikum..

Ramai sebenarnya tak pernah dengar pasal vertigo ni kan?Adakah ia membahayakan nyawa kita?

Vertigo ni ialah suatu keadaan di mana pesakit mengalami persepsi pergerakan dengan tidak betul (biasanya pergerakan pusing) kerana disfungsi vestibul. Keadaan ini kerap berhubung kait dengan nausea dan permuntahan serta gangguan keseimbangan yang menyebabkan kesukaran untuk berdiri dan berjalan.



Sebenarnya vertigo ni berlaku tanpa kita sedari. Contohnya pengambilan kafein berlebihan,perokok tegar, minum alkohol yang berlebihan, penggunaan ubat-ubatan dalam masa yang lama,gaya hidup tak sihat,kekurangan air atau penyakit yang berkaitan dengan pembuluh darah.


Kenapa kalau Ida kata vertigo ni boleh membahayakan kita?

Bayangkan la kalau vertigo ni berlaku pada waktu kita memandu. Apa akan berlaku? Bahayakan...boleh menyebabkan kemalangan malah boleh meragut nyawa sendiri.

Selain itu ia boleh menyebabkan jangkitan ke otak dan telinga. Bila jangkitan berlaku di telinga tak silap boleh menyebabkan kita kehilangan pendengaran. Selain tu boleh menyebabkan kita susah nak buat apa-apa aktiviti dengan keadaan kita macam tu.

Related image

Jadi apa rawatan yang diberikan untuk masalah vertigo ni?

1. Ubat-ubatan mungkin diberikan kepada pengidap vertigo seperti antihistamin, ubat anti muntah, sedatif bergantung kepada keadaan pesakit

2. Jika punca vertigo adalah disebabkan BPPV, rawatan susunan semula canalith (otolith) adalah disyorkan.

3. Beberapa pergerakkan kepala mungkin akan diajar bagi menggalakkan mendapan kalsium agar bergerak ke bahagian yang sepatutnya.

4. Pemulihan cara kerja membantu otak agar menyesuaikan tindak balas kepada perubahan dalam sistem vestibular. Terapi ini turut membantu anda melatih mata dan deria lain belajar bagaimana untuk mengimbangi.




Kenapa mesti Vivix?

Ini kerana Vivix membantu membaiki dari dalam sel lagi. Dan ia mengandungi asid ellargik yg mempunyai ciri2 menghentikan penyebab kanser, anti virus dan antibakteria


Bila berlaku vertigo ni segerala buat rawatan. Jangan dibiarkan sehingga boleh mengancam nyawa sendiri.

Nak order? sila klik



Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:

(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya

Monday, February 6, 2017

AWASI 5 TANDA BAHAYA SAKIT JANTUNG

Assalammualaikum...

Sakit jantung atau serangan jantung ni boleh berlaku kepada sesiapa sahaja walaupun kepada seseorang yang dilihat sihat pada luarannya. Bukan sahaja pada mereka yang memang mempunyai penyakit.



Jantung ialah otot di mana berfungsi untuk mengepam darah ke seluruh badan. Statistik Kementerian Kesihatan menunjukkan, penyakit jantung penyebab kematian nombor satu di Malaysia yang merangkumi 16.5 peratus kematian di hospital sepanjang 2008. 

Image result for bahaya SAKIT JANTUNG


Dan paling mengejutkan bagi kita sebagai kaum wanita ni. Tahu tak?


“Risiko wanita mendapat sakit jantung lebih rendah berbanding lelaki. Ini disebabkan wanita dilindungi estrogen tinggi ketika masih subur berupaya mengelakkan mereka diserang penyakit itu."

5 TANDA-TANDA AWAL SAKIT JANTUNG

1. Sakit Dada
2. Sukar Bernafas
3. Kurang Selera Makan
4. Sering Rasa Lelah Penat
5. Kerap Buang Air Kecil

Bagaimana untuk mencegah sakit jantung ni?


1. Mestilah jaga pemakanan kita. Makan makanan yang seimbang. Banyak sebenarnya makanan yang baik untuk jantung ni. Contohnya kacang merah,tuna, bawang putih,oat dan banyak lagi.

2. Bersenam. Ramai sebenarnya yang kurang melakukan aktiviti yang dapat merangsang badan kita ni supaya berpeluh. Ini adalah satu aktiviti yang membantu supaya anggota badan kita bergerak dan dalam masa yang sama jantung kita akan berfungsi dengan baik.

3. Jauhi rokok dan alkohol. Dalam mana-mana penjagaan kesihatan ni. Bab merokok dan minuman alkohol sangat dititikberatkan. Sangat digalakkan agar semua orang hindari dari ni.

4. Kawal tekanan darah dan kadar gula dalam darah. Ini kerana perkara ni sebenarnya boleh menyebabkan serangan jantung yang mengejut. Tanpa kita sedar, tiba-tiba kita alami masalah jantung. Sebab itu la sangat digalakkan kita buat pemeriksaan kesihatan walaupun kita sihat.



Peluang hebat jangan dilepaskan dengan pembelian Vivix Advanced Protection







Klik di sini untuk pembelian twin pack dengan segera




Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya:


(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
sms/whatsapp 0174636210
Email : chintashoope@gmail.com
No Id: 1074293

*setiap pembelian anda wajib akan mendapat konsultasi percuma yang berterusan dari saya


Google+ Followers