MASALAH TULANG PATAH, AKIBAT KEMALANGAN

Apa yg penting kenalah ikut nasihat dari pakar perubatan. So ni gabungan antara nasihat perubatan dengan pengambilan suplemen yang sesuai membantu mempercepatkan penyembuhan.

Bagi mereka yang terbabit dengan patah tulang ini saya cadangkan 3 suplemen asas. walaubagaimanapun ia perlu diambil DENGAN KONSISTEN dan MENGIKUT SUKATAN YANG DISYORKAN. Suplemen yang saya maksudkan adalah Ostematrix, Energizing Soy Protein(ESP) dan Omega.

Mengapa Ostematrix,ESP, dan Omega??
Ostematrix adalah suplemen kalsium dari Shaklee yang bertindak untuk menguatkan tulang, membantu fungsi saraf dan menghindarkan kekejangan otot-otot akibat kemalangan itu. Jika anda bertanya dengan saya cukupkah dengan mengambil 2 gelas susu sehari ? Emm... pastikan anda mendapatkan 1200mg kalsium setiap hari.

ESP adalah protein soya terbaik yang dihasilkan tanpa perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet. Mengapa mereka yang patah tulang ni memerlukan protein ? Sebab anggota badan kita terdiri daripada protein. Tulang, kulit, rambut, otot, dan organ diperbuat dari protein. Selain itu, ESP diperlukan untuk mempercepatkan pertumbuhan sel-sel tulang yang telah 'tercedera' atau mungkin mati akibat patah tulang tersebut.

Omega ? Bila sebut omega saya percaya ramai yang tahu ia baik untuk otak.Jika anda membaca entry saya yang lepas anda akan berjumpa kaitan antara omega dan proses menguruskan berat badan.Tetapi tahu tak bahawa omega juga mempunyai peranan memperbaiki sendi-sendi yang tercedera akibat patah kaki itu.

Walaubagaimanapun pesan saya kat kawan saya itu, pastikan mereka yang terlibat dengan kejadian patah tulang ini tiada komplikasi penyakit lain seperti diabetis yang akan melambatkan lagi proses penyembuhan ini. Jadi kena pastikan diabetis terkawal kadar gulanya melalui nasihat doktor dan boleh dilengkapi dengan pengambilan suplemen yang tepat.


Rahsia Dia Tambat Hati Suami Kaw2, Sambil Tersenyum Manja from iReach HD on Vimeo.

SEBARANG PERTANYAAN DAN PESANAN BOLEH HUBUNGI SAYA:

NURUL AQIDAH AZAHAR
(YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
SMS/WHATSAPP : 0174636210
EMAIL: Aqidgirl_88@yahoo.com

Post a Comment

0 Comments